Schone open ruimten mogelijk door naleving bestemmingsplan

Datum nieuwsfeit: 30-05-2001
Bron: CDA

Van Wijmen: schoonhouden open ruimten mogelijk door naleving bestemmingsplannen

Volgens Tweede Kamerlid Peter van Wijmen kunnen open ruimten worden 'schoongehouden' door strikte naleving van de bestaande bestemmingsplannen voor de buitengebieden en de streekplannen. Mede daarom is de CDA-fractie (nog) geen voorstander van een heffing van 25 gulden per vierkante meter op het bebouwen van open ruimten.

De CDA-fractie vindt dat er alvorens een heffing wordt ingevoerd eerst onderzoek moet worden gedaan naar het meest zinvolle heffingssysteem. "Staatssecretaris Bos heeft in het debat gesteld dat een 'open ruimte-heffing' buitengewoon gecompliceerd is. Daarom is een onderzoek nodig."
...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen