Tridion DialogServer geïntegreerd met SoftQuad XMetaL

Datum nieuwsfeit: 31-05-2001

Tridion DialogServer geïntegreerd met SoftQuad XMetaL Productie en beheer van XML-content nu nog gemakkelijker

AMSTERDAM/LONDEN, 31 mei 2001 - Tridion, leverancier van XML-based web content management software, maakt bekend dat Tridion DialogServer is geïntegreerd met SoftQuad XMetaL. De geïntegreerde oplossing biedt eenvoudig te implementeren functionaliteit voor de productie, opslag, publicatie en het beheer van XML-content en is per direct leverbaar.

XML heeft zich ontwikkeld tot dé industriestandaard voor informatieopslag en
-uitwisseling. Dankzij XML kunnen organisaties waardevolle content snel en probleemloos hergebruiken voor verschillende media. Tridion DialogServer is een XML-based web content management platform en SoftQuad XMetaL stelt in principe elke medewerker van een bedrijf in staat direct XML-content te produceren. Hierdoor behoren vertragingen ten gevolge van documentconversies tot het verleden.

"XmetaL is de belangrijkste 'XML authoring' omgeving. Door integratie met Tridion DialogServer is het ideale platform ontstaan voor XML-based content management", aldus managing director Nick Mongston van SoftQuad Europe. "XML-content die met XMetaL is gemaakt en vervolgens opgenomen in de contentrepository van DialogServer biedt vergaande mogelijkheden voor XML content versioning, rollback en workflow."

De samenwerking tussen Tridion en SoftQuad onderstreept het continue streven van beide bedrijven om hun klanten een steeds completere oplossing voor het beheer van XML-content te bieden.

President Jouk Pleiter van Tridion: "Onze XML-based web content management software is opnieuw verbeterd en uitgebreid dankzij XMetaL. XMetaL kan eenvoudig worden aangepast zodat medewerkers op alle niveaus, zonder technische kennis, XML-documenten kunnen aanmaken, wijzigen en publiceren. Dit betekent dat content veel efficiënter kan worden gecreëerd en ge-update en dat de noodzaak om informatie telkens geschikt te maken voor andere formaten, wordt geëlimineerd."

Tridion DialogServer heeft een open, op componenten gebaseerde architectuur en werkt met open internetstandaards zoals XML, COM+ en Java. Door deze standaards kunnen bedrijven hun webcontent op efficiënte wijze publiceren, onderhouden en actualiseren, en is uniforme uitwisseling van informatie mogelijk tussen tal van meertalige websites en systemen. De gerealiseerde integratie past helemaal in de productontwikkelingsstrategie van Tridion, die erop is gericht partnerships aan te gaan met leveranciers van complementaire XML-software. Tridion DialogServer is ook naadloos geïntegreerd met diverse andere softwareapplicaties en is daardoor uitgegroeid tot een end-to-end e-business-oplossing, waardoor projecten op tijd en binnen budget worden opgeleverd.

SoftQuad XMetaL is een geavanceerde, eenvoudig te gebruiken oplossing waarmee nagenoeg iedereen binnen een bedrijf moeiteloos XML-content kan produceren. Hierdoor worden de conversiekosten van documenten geëlimineerd. Omdat XMetaL gemakkelijk kan worden aangepast, kunnen ontwikkelaars snel een omgeving inrichten die voor alle gebruikers geschikt is. Bovendien kan XMetaL worden geïntegreerd met elke e-business-applicatie.

SoftQuad Software
SoftQuad Software, Ltd. is een internationaal erkende ontwikkelaar van XML-technologie en e-business-oplossingen. Als medeoprichter van het World Wide Web Consortium (W3C), de Organization for the Advancement of Structured Information Standards (OASIS) en XML.org, heeft SoftQuad aan de basis gestaan van de standaards en technologieën, voor de manier waarop bedrijven informatie uitwisselen en zaken doen over het web.
Het hoofdkantoor van SoftQuad is gevestigd in Toronto, Canada. Daarnaast heeft het bedrijf vestigingen in de VS (Seattle en San Francisco) en Europa (Londen). SoftQuad bracht als eerste een geavanceerde oplossing op de markt voor de productie van XML-content: XmetaL. Dit is de belangrijkste technologie voor XML-based content applicaties voor elektronisch publiceren, e-commerce en kennisbeheer. Met MarketAgility Enterprise en MarketAgility Express beschikt SoftQuad over twee supply-side, content catalogue oplossingen, waarmee leveranciers gemakkelijker en met meer succes kunnen deelnemen aan elektronische B2B-marktplaatsen.
Onderscheidingen: XMetaL won in november 2000 de 'Technical Innovation Award' (PC Magazine (UK)) voor 'Best Development Tool'; in 1999 de 'Web Authoring Tool of the Year' Award (Web Techniques); was 'Best of the Best' (Internet Week) door als beste te eindigen in de categorie 'Most Innovative'; en werd in 2000 door XML Journal aangemerkt als 'World Class'. Voor meer informatie: www.softquad.com.

Over Tridion
Tridion is een toonaangevende Europese leverancier van geavanceerde op XML gebaseerde web content management software. Met Tridion's belangrijkste product, Tridion DialogServer, kunnen ondernemingen op efficiënte en effectieve wijze websites bouwen en beheren. Het systeem is uitermate geschikt voor organisaties die gebruik willen maken van meerdere online kanalen - Web, WAP-telefoons, interactieve televisie en handheld-apparatuur - om bedrijfskritische informatie uit te wisselen met klanten, partners, toeleveranciers en werknemers. Veel bekende multinationals gebruiken Tridion DialogServer als de basis voor hun internetactiviteiten, waar onder, Akzo Nobel, AXA, Bosch & Keuning, Carrefour, het Ministerie van Defensie, GE Access, ING Vastgoed, Intergamma, KLM, KPN Telecom, Open Universiteit, Scania, Smurfit Communications en Wolters Kluwer. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam. Daarnaast heeft Tridion nog kantoren in Barcelona, Brussel, Londen, München, Parijs, Stockholm en Zürich. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.com

Voor meer informatie:
Tridion B.V.
Sue Lane Wood
E-mail: (SueLane.Wood@tridion.com)

SoftQuad Software
Lynsey Walden
Berkeley PR
E-mail: (lynsey.walden@berkeleypr.co.uk)

Brodeur Worldwide
Doede Jaarsma
E-mail: (djaarsma@nl.brodeur.com)

SoftQuad en XMetaL zijn gedeponeerde handelsmerken van SoftQuad Software, Ltd. MarketAgility is een handelsmerk van SoftQuad Software, Ltd. Alle andere genoemde producten en/of bedrijfsnamen zijn slechts voor identificatiedoeleinden gebruikt en zijn mogelijk handelsmerken van de respectieve eigenaars.