KHN voorzitter Jan Geenemans herkozen

Koninklijk Horeca Nederland

Persbericht 30 mei 2001

Landelijk voorzitter Jan Geenemans herkozen

WOERDEN - 30 mei 2001 - De Ledenraad van Koninklijk Horeca Nederland heeft tijdens de ledenraadsvergadering van gisteren de heer S.J. Geenemans unaniem herkozen als landelijk voorzitter. De nieuwe zittingsperiode duurt drie jaar.

S.J. Geenemans, Voorzitter Koninklijk Horeca Nederland S.J. Geenemans, voorzitter Landelijk Bestuur Koninklijk Horeca Nederland

Sinds zijn aantreden in 1997 is `het besturen op afstand' geïntroduceerd en wordt binnen het Bedrijf gewerkt met beleids- en actieplannen met heldere meetbare doelstellingen. In de achterliggende periode is vaak de vraag gesteld `Is dit wel zinvol voor de bedrijfstak?'. Geenemans heeft er nooit een geheim van gemaakt dat voor de bedrijfstak Horeca werkende organisaties zich tot hun kerntaken moeten beperken. "De markt bepaalt immers wat nodig is. Het moet functioneel zijn en het ondernemerschap dienen. Wat geven we uit en wat krijgen we ervoor - is vaak een punt van overweging geweest", aldus voorman Geenemans.

Een toekomstgericht voorbeeld uit eigen keuken is de CAO Horeca. Geenemans gisteren: "De huidige uitgebreide versie van de cao heeft naar mijn oordeel absoluut geen toekomst. Er is in de markt behoefte aan een nieuwe balans tussen centrale afspraken en bedrijfseigen vrijheden, die het mogelijk maakt de gast op alle momenten van de dag optimaal te bedienen. In mijn visie kunnen wij de behoefte aan zo'n kern-cao niet langer negeren, overigens zonder het bestaande sociaal klimaat aan te tasten, zoals wel eens wordt gesuggereerd."

Voor meer informatie:
Ans Groenewegen, hoofd Communicatie en Persvoorlichting, tel. 0348 - 489 457
Noot: De heer Geenemans is beschikbaar voor interviews.