Aanvraag meerderheidsparticipatie in Kredyt Bank N.V.

Datum nieuwsfeit: 31-05-2001
Bron: KBC
KBC

Aanvraag tot meerderheidsparticipatie in Kredyt Bank N.V.

(31/5/2001) Samenvatting: KBC Bank bevestigt dat haar Poolse geassocieerde instelling Kredyt Bank N.V. in haar opdracht bij de bevoegde toezichtshouders in Polen de aanvraag ingediend heeft om in de toekomst meer dan 50 % van de aandelen te kunnen verwerven. Deze aandelen kunnen, nadat de nodige vergunningen bekomen zijn, verworven worden op de secundaire markt of naar aanleiding van mogelijk toekomstige kapitaalsverhogingen.
Omschrijving: Deze aanvraag is een verdere stap in de aanwezigheidsstrategie van KBC Bank in Centraal en Oost-Europa als haar tweede thuismarkt. Op dit ogenblik heeft KBC een participatie van 82,4 % in CSOB in Tsjechië en Slowakije, 98,5 % in K & H Bank in Hongarije en 49,99 % in Kredyt Bank in Polen.
Contactinfo: Journalisten kunnen steeds contact opnemen met de KBC-Persdienst, tel.: 02 429 85 45.