Mensenrechten ernstig geschonden in Russische Federatie

Amnesty International

Persbericht Amsterdam, 01-06-2001

Russische Federatie
Mensenrechten ernstig geschonden in Russische Federatie - Amnesty vraagt minister Van Aartsen verdwijning Adam Abubakarov aan te kaarten

De mensenrechtensituatie in de Russische Federatie blijft ernstig, zegt Amnesty International aan de vooravond van het bezoek van Koningin Beatrix aan het land. De organisatie vraagt minister van Aartsen van Buitenlandse Zaken specifiek naar de lotgevallen van de 17-jarige Tsjetsjeen Adam Abubakarov te informeren, teneinde informatie over zijn verblijfsplaats en gezondheid te verkrijgen.

Amnesty International Nederland voert sinds 5 mei intensief actie voor Adam Abubakarov. Meer dan 10.000 Nederlanders hebben een SMS-bericht ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen