Prologis tekent huurcontract distributiecentrum Moerdijk

AANGEPAST PERSBERICHT (rectificatie)

PROLOGIS TEKENT HUURCONTRACT MET GEOLOGISTICS VOOR EEN MULTI-CLIENT

DISTRIBUTIECENTRUM IN MOERDIJK

MOERDIJK, NEDERLAND, 1 juni 2001 - ProLogis (NYSE:PLD), een wereldwijde toonaangevende ontwikkelaar, financier en verhuurder van hoogwaardige distributiefaciliteiten, sluit met logistiek dienstverlener GeoLogistics een meerjarige huurovereenkomst in ProLogis Park Moerdijk. De nieuwe vestiging van GeoLogistics, die per november 2001 in gebruik zal worden genomen, telt circa 14.000 m2. en zal naar verwachting tot een flinke uitbreiding van het personeelsbestand leiden.

De Amerikaanse logistiek dienstverlener GeoLogistics zal vanuit ProLogis Park Moerdijk 3 de Europese distributie verzorgen voor klanten uit, met name, de high tech sector. Chris Price, CEO GeoLogistics Nederland: 'Moerdijk ligt uitermate strategisch voor een geïntegreerd logistiek dienstverlener. Moerdijk ligt tussen de havens van Rotterdam en Antwerpen in, er is een zee- en binnenvaartontsluiting en qua snelwegen ligt het aan de noord-zuid as én op de oostwestcorridor. De keuze voor de faciliteiten van ProLogis ligt voor de hand aangezien we al elders zaken met ProLogis doen. ProLogis is een partij die logistieke bedrijven begrijpt en dat vertaalt naar faciliteiten die toegesneden zijn op klanten in onze markt. Zo heeft ProLogis voor onze activiteiten meerdere voltages geïnstalleerd. Ook zijn er crossdockingfaciliteiten aangebracht.'

Bert Angel, First Vice President van ProLogis, voegt daar aan toe: 'Moerdijk is een uitgelezen plek voor grootschalige logistieke activiteiten. In een straal van 500 meter heeft ProLogis nu drie gebouwen met respectievelijk circa 25.000, 17.000 en 14.000 m2 vloeroppervlak.'

In ProLogis Park Moerdijk zijn drie van de vier gebouwen ontwikkelt en exploiteert, verhuurd. De bouw van een vierde gebouw ter grootte van circa 14.000 m2 zal binnen enkele maanden van start gaan waardoor ProLogis Park Moerdijk totaal ca. 73.000 m2 zal tellen.

ProLogis
ProLogis is een wereldwijde toonaangevende ontwikkelaar, financier en verhuurder van hoogwaardige distributiefaciliteiten met meer dan 1700 distributiecentra in Noord-Amerika en Europa. ProLogis heeft als eerste en enige een wereldwijd netwerk van distributiecentra ontwikkeld om zo in de ruimtebehoefte van (inter)nationaal opererende producenten en logistieke dienstverleners te voorzien.
Hiertoe maakt ProLogis gebruik van zijn ProLogis Operating System? en streeft ernaar de 'Global Distribution Solution' te worden die hoogwaardige distributiefaciliteiten biedt om zijn klanten in staat te stellen hun logistieke groei- en reorganisatieprojecten in de hele wereld te verwezenlijken. Vanaf 31 maart 2001 had ProLogis 18.300.000 m2 distributieruimte in bezit/ontwikkeling in 98 markten.

GeoLogistics
Geologistics Corporation is een van de grootste, wereldwijd opererende non-asset based logistieke dienstverleners van Noord-Amerika, met een jaaromzet van USD 1,5 miljard. Het bedrijf heeft bijna 1000 servicecentra in meer dan 140 landen. Haar wereldwijde logistieke dienstenaanbod omvat expeditie, opslag, tijdsbegrensde distributie, douane-expeditie en andere diensten met toegevoegde waarde zoals consulting en supply chain management. Meer informatie is te vinden op: www.geo-logistics.com

ProLogis (media contact)
Bert Angel 020 ? 655 66 66