Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

BiXyte lanceert interactieve, meertalige e-CRM oplossing

Datum nieuwsfeit: 01-06-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Persbericht

BiXyte lanceert interactieve, meertalige e-CRM oplossing: Multi-LinX®

Delft, 1 juni 2001 - BiXyte, leverancier van geavanceerde e-CRM-oplossingen, heeft speciaal voor verkoop- en servicegerichte websites een oplossing ontwikkeld voor on-line interactie met website bezoekers. Multi-LinX® is een eenvoudig op de site te installeren tool waarmee bezoekers op 'chatniveau' kunnen communiceren met verkoop- of servicemedewerkers. Uniek aan deze oplossing is dat de communicatie op interactieve basis direct kan worden vertaald van en naar het Engels in zes Europese talen (Duits, Nederlands, Frans, Italiaans, Spaans en Portugees). De sitebezoeker kan tevens aangeven dat hij wil worden teruggebeld, gefaxt of gemaild, desgewenst in zijn eigen taal.

De voordelen van Multi-LinX®
Multi-LinX® maakt van relatief passieve, op het supermarktmodel gebaseerde e-business omgevingen, interactieve verkoopomgevingen. Multi-LinX® is ook uitstekend toepasbaar bij het verlenen van betere en meer efficiënte klantenservice, zowel in profit als non-profit omgevingen. Met Multi-LinX® heeft de webwinkelier nieuwe mogelijkheden om de aandacht van de klant vast te houden en te vergroten. Hierdoor nemen de kansen op verkoop via het internet aanzienlijk toe. Daarnaast is het mogelijk om de communicatie te archiveren en desgewenst te analyseren, waardoor website-eigenaars een beter beeld krijgen van wensen, prioriteiten, vragen en koopgedrag van hun prospects en klanten. Door de vertaalmogelijkheid, met behulp van 'live' inzetbare Systran technologie, kan een wereldwijd publiek worden bereikt.

Volgens BiXyte CEO Jan Luik wordt succesvol verkopen bevorderd door directe contacten tussen koper en verkoper. 'Een goede service vraagt vaak om persoonlijke aandacht en het direct beantwoorden van vragen, waardoor het koopgedrag positief kan worden gestuurd. Deze stelregels worden nauwelijks toegepast op verkoop en serviceverlening via het internet. Wij brengen daar nu met Multi-LinX® verandering in', aldus Luik.

BiXyte, Drie Akersstraat 4, 2611 JR Delft; telefoon: 015 215 3700; website: www.bixyte.com

Over Multi-LinX®
De 'internet software solution' Multi-LinX® is op iedere website te installeren en is gebaseerd op het zogenoemde 'application service concept', dus werkend met ondersteuning van de BiXyte servers. Via eenvoudig te installeren communicatiebuttons kan de bezoeker voor on-line interactie direct contact opnemen met de organisatie achter de website. Deze buttons vervangen de traditionele 'contact us' buttons, die over het algemeen nauwelijks worden gebruikt en vaak ook niet worden beantwoord.

De introductie van Multi-LinX®
Multi-LinX® is sinds 15 mei beschikbaar en is eenvoudig te downloaden vanaf de BiXyte website: www.bixyte.com. De kosten per licentie bedragen eenmalig 199 euro plus een maandelijkse servicefee van 24 euro. BiXyte biedt Multi-LinX® vooralsnog aan door rechtstreekse verkoop via de website, maar is bezig met het opzetten van een netwerk van distributiepartners.

Over BiXyte
BiXyte Holding B.V. uit Delft is specialist op het gebied van ICT-oplossingen en -services voor interactief relatiemanagement als essentieel onderdeel van elektronisch zakendoen. Het bedrijf werd in mei 2000 opgericht en heeft inmiddels 23 medewerkers. De oprichters van BiXyte hebben de afgelopen vijftien jaar - binnen ontwikkelingsprojecten van de Europese Unie - ruime ervaring opgedaan in het definiëren en oplossen van interactieproblemen en taalbarrières binnen e-business. De oprichting van BiXyte voorziet in een behoefte in de markt aan interactieve, meertalige e-Business tools en
-diensten.
Het bedrijf onderhoudt nauwe contacten met vooraanstaande binnen- en buitenlandse technologiebedrijven en kennisorganisaties zoals TNO en de Technische Universiteit Delft.

'As the Internet continues to alter the way business is conducted, clients will continue to look to service firms for assistance in developing integrated and competitive CRM strategies suitable for this new environment'. (Bron: IDC, 2001)

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie