Politiebericht Limburg-Noord: Venlo

Datum nieuwsfeit: 05-06-2001

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 5-06-2001
Mediaberichten 5 juni 2001 (14.45 uur)

BBENVORST Aanhouding

GRUBBENVORST Een 30-jarige man uit Grubbenvorst is maandagavond aangehouden op verdenking van het mishandelen van zijn 25-jarige vriendin in een horecagelegenheid aan de Irenestraat. Hij had de vrouw geschopt zodat zij was gevallen. De politie heeft getracht de man tot rust te manen maar hij wilde de politie niet te woord staan. Even later kwam er weer een melding dat de man de vrouw aanviel. Hij is daarop overgebracht naar het politiebureau en voor verder verhoor ingesloten en in de loop van dinsdag in vrijheid gesteld. De zaak zal worden afgehandeld door middel van snelrecht.

BLERICK Bedrijfsinbraak

BLERICK Onbekenden hebben in de nacht van maandag op dinsdag ingebroken in een bedrijf aan de Jachthavenweg. Toegang werd verschaft door een raam te forceren. Bij de inbraak werden onder meer ongeveer 2000 kg aluminium broodjes weggenomen. De totale waarde van de buit bedraagt meerdere duizenden guldens. De politie stelt een onderzoek in.

SWALMEN Snelheidscontroles

SWALMEN Tijdens snelheidscontroles in de periode van 28 mei t/m 5 juni zijn op de Rijksweg Noord in het kader van het project Samen minder 785 bekeuringen uitgedeeld. In totaal passeerden 84.000 voertuigen het meetpunt. De hoogst gemeten snelheid is nog niet bekend.