Nederland-Japan Rail Cruise uitgeroepen tot Tour of the Year

Vindplaats 2

PERSBERICHT - 05 JUNI 2001

Nederland-Japan Rail Cruise uitgeroepen tot 'Tour of the Year 2000'

Internationale prijs voor bijzondere reis
van de NS Travel Group

Het "routebord" van de prijswinnende reis van NS Travel

Vandaag werd NS Travel Group, de reisdochter van de NS, verrast met het nieuws dat de bijzondere reis "Nederland-Japan Rail Cruise" door The Japanese Travel Authors Association is uitgeroepen tot "Tour of the Year 2000".

Voor deze jaarlijkse Grand Prix waren 38 reizen van internationale reisorganisaties genomineerd.

De eenmalige 29-daagse trein- en cruisereis van Nederland naar Japan werd in 2000 door NS Travel Group georganiseerd in het kader van het gezamenlijke jubileum van 400 jaar Nederlands-Japanse betrekkingen.

Veel belangstelling
Voor de lange, transcontinentale treinreis door Europa en Azië met vijf verschillende historische treinen (waaronder de Russian Oriënt Express) tekenden zowel Nederlandse als Japanse reizigers in. Vooral aan Japanse zijde was veel belangstelling voor deze speciale millenniumreis. Slechts één van de vijf aanmeldingen kon op basis van de gelimiteerde capaciteit gehonoreerd worden.

Mr. Saito Shigeta, de voorzitter van The Japanese Travel Authors Association, zal op 7 juni aanstaande de prijs uitreiken in Tokio in de vorm van een trofee en een oorkonde. De jury prees de reis als "a masterpiece" die de nieuwsgierigheid stimuleerde naar de geschiedenis en cultuur van Oost-Europa, Rusland, Centraal Azië en China

StimulaNS
Voor Ben Golstein, namens NS Travel organisator van de reis, is deze prijs een stimulans voor een mogelijke verdere ontwikkeling van bijzondere, internationale treinreizen.

Noot aan de redactie:

Voor nadere informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met: Michiel Jonker
persvoorlichter voor NS Travel Group
Ron Heeren