Bijeenkomst over kwaliteit jeugdzorg in Utrecht

Datum nieuwsfeit: 05-06-2001
Nederlands Instituut voor Zorg en Welzijn

Persberichten :

Bijeenkomst Platform Aandachtsfunctionarissen Kwaliteit in de Jeugdzorg op 5 juni 2001

11 april 2001

Het Platform Aandachtsfunctionarissen Kwaliteit in de Jeugdzorg van het Nederlands Instituut voor Zorg en Welzijn / NIZW organiseert op 5 juni 2001 van 10.00 tot 17.00 uur een bijeenkomst over de rol en positie van functionarissen die zich bezig houden met kwaliteit. Wie is deze functionaris en hoe zijn de taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden geregeld? Het platform komt jaarlijks drie maal bijeen in Utrecht om informatie uit te wisselen over kwaliteitszorg.

Informatieve bijeenkomsten
Sinds enige jaren organiseert het NIZW in samenwerking met werkgeversverenigingen VOG en GGZ-Nederland in het kader van het Platform Aandachtfunctionarissen Kwaliteit in de Jeugdzorg informatieve bijeenkomsten. Het platform heeft als doel deelnemers op het gebied van kwaliteit te informeren over:

- ervaringen van instellingen binnen de jeugdzorg;
- ontwikkelingen op het landelijk beleidsniveau;
- ontwikkelingen en ervaringen buiten de jeugdzorg (zorg, bedrijfsleven).

Daarnaast is er veel ruimte voor onderlinge uitwisseling tussen de leden van het platform.

Meer informatie
Belangstellenden kunnen voor meer informatie over en/of aanmelding voor het Platform Aandachtsfunctionarissen Kwaliteit in de Jeugdzorg contact opnemen met het Nederlands Instituut voor Zorg en Welzijn / NIZW, Mariska van der Steege, Postbus 19152, 3501 DD, Utrecht, (030) 230 64 80. Aan deelname zijn geen kosten verbonden.

Mariska van der Steege, e-mail: (m.vandersteege@nizw.nl)