Nota Patiënten- en Consumentenbeleid naar de Kamer

Patiëntenbeleid VWS

6 juni 2001

Nota Patiënten- en Consumentenbeleid naar de Kamer

Eind deze week stuurt minister Borst haar Nota Patiënten- en Consumenten-beleid naar de Tweede Kamer. CG-Raad en FvO zijn zeer teleurgesteld dat het toegezegde gesprek voor die tijd niet is doorgegaan en hebben dat aan het ministerie laten weten. CG-Raad, FvO en NPCF worden nu op vrijdag 8 juni op het ministerie ingelicht over de inhoud van de nota.
Onze kritiek op het concept betrof vooral dat er weinig handen en voeten gegeven worden aan een aantal voornemens; dat vraagsturing maar gedeeltelijk is uitgewerkt; dat andere partijen namens de gebruikers mogen praten e.d.. Ook de procedure verdiende geen schoonheidsprijs. De FvO zal zeker nog op de nota reageren.
Te verwachten is dat de definitieve nota begin volgende week op de internetsite van de Tweede Kamer te vinden is.