Vragen PvdA over Expertgroep Plaatsingsbeleid

Datum nieuwsfeit: 06-06-2001
Partij van de Arbeid

Den Haag, 6 juni 2001

VRAGEN VAN HET LID DE CLOE (PVDA) AAN DE STAATSSECRETARIS VAN ONDERWIJS, CULTUUR EN WETENSCHAPPEN

1. Wat is uw reactie op het verontrustende bericht dat de voorzitter van de Expertgroep voor het Plan van Aanpak Plaatsingsproblematiek verwacht dat voor het eerst sinds 1995 de dalende trend van het Weer Samen Naar School-proces zal omslaan en dat het aantal verwijzingen van leerlingen van basisscholen naar scholen voor speciaal basisonderwijs weer langzaam lijkt te stijgen? (1)

2. Heeft de Expertgroep Plaatsingbeleid in eerdere tussenrapportages onder meer laten weten dat er 'onvoldoende financiële ruimte (is) voor kwaliteitsimpulsen ter voorkoming van problemen'?

3. Deelt u de opvatting dat de stagnatie in het Weer Samen Naar School-proces de conclusie rechtvaardigt dat de rek eruit zal gaan als er niet extra wordt geïnvesteerd in het Weer Samen Naar School-proces? Zo nee, waarom niet?

(1) Onderwijsblad AOB, 2 juni 2001