WebMethods en Netegrity leveren veilig e-business platform

Datum nieuwsfeit: 07-06-2001

PERSBERICHT

webMethods en Netegrity werken samen om geïntegreerd, veilig e-business platform te leveren

Amsterdam - 7 juni 2001 - webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend aanbieder van integratiesoftware, en Netegrity (Nasdaq: NETE), vooraanstaand aanbieder van oplossingen voor het veilig beheren van e-business, hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten om het integratieplatform van webMethods uit te breiden met de mogelijkheid om informatie over handelspartners op veilige wijze te beheren met gebruik van Netegrity's SiteMinder-platform.

Als onderdeel van de overeenkomst zullen de bedrijven gezamenlijk een agent ontwikkelen waarmee klanten van webMethods Netegrity's SiteMinder-technologie kunnen gebruiken om de identiteit van handelspartners te verifiëren, om er zeker van te zijn dat zij goedgekeurd zijn om zaken mee te doen. Dankzij SiteMinder's ondersteuning van verschillende authenticatie-oplossingen, hebben klanten van webMethods nu een flexibeler oplossing voor het beveiligen van hun zakelijke transacties.

"Deze samenwerking stelt onze gebruikers, die SiteMinder vaak al gebruiken, in staat om gemakkelijk en veilig hun handelspartners te beheren binnen het webMethods-integratieplatform," zegt Jeremy Epstein, director Product Security and Performance van webMethods. "Het resultaat is een efficiënter platformbeheer en een betere gebruikerservaring. We verwachten dat deze samenwerking zal leiden tot de ontwikkeling van additionele tools voor de integratie van zakelijke toepassingen."

webMethods en Netegrity werken eveneens samen aan nieuwe strategische initiatieven en producten die op XML gebaseerde beveiliging en beheer voor de business-to-business markt en de markt voor web services zullen bieden.

"We hebben het laatste jaar met webMethods gewerkt om XML-gebaseerde beveiligingsstandaarden te ontwikkelen en we zijn enthousiast over de huidige integratie van onze producten, waardoor gezamenlijke klanten deze optimaal kunnen benutten," zegt Bill Bartow, vice president Marketing bij Netegrity. "Het voortdurende ontwikkelwerk door beide bedrijven zal helpen om de markt voor de automatisering van bedrijfsprocessen naar een hoger niveau te tillen."

Netegrity's SiteMinder-platform maakt e-business websites veiliger en beter beheersbaar door een platform te bieden om alle toepassingen centraal mee te beheren. SiteMinder levert "single sign-on" voor alle toepassingen door informatie over authenticatie (wie je bent) en autorisatie (wat je mag doen) in de complete e-business omgeving te beschikbaar te maken. Dankzij deze gecentraliseerde benadering van beveiligingsbeheer kunnen bedrijven de

Het webMethods-integratieplatform automatiseert bedrijfsprocessen, zowel binnen de onderneming als daarbuiten, waar op veilige wijze via internet integratie plaatsvindt met partners en klanten. Het platform stelt klanten in staat om een aanzienlijk rendement op hun investeringen te behalen door bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en werkstromen binnen en buiten de onderneming te koppelen.

Over Netegrity

Netegrity is een vooraanstaande leverancier van softwareoplossingen voor het veilig beheren van e-business. Bedrijven gebruiken de producten van Netegrity om gebruikerstoegang tot e-business websites te controleren, om naadloze e-partnerschappen te creëren en om business-to-business transacties te beveiligen. Dankzij Netegrity kunnen bedrijven nieuwe bronnen van inkomsten genereren, operationele inefficiëntie verminderen, en de relaties met partners en klanten verstevigen. Met haar uitgebreide partnernetwerk beveiligt Netegrity de
e-business oplossingen van meer dan 730 klanten in de hele wereld, waaronder Aetna, American Express, Bank One, Commerce One, E*TRADE, General Electric, i2 Technologies, Ingram Micro en Wells Fargo. Het bedrijf was de enige leverancier die in Gartners's Magic Quadrant Report (november 2000) in het 'leader quadrant' werd geplaatst.

Volgens META Group heeft Netegrity 75 % van de markt in handen (januari 2001). Het hoofdkantoor van Netegrity bevindt zich in Waltham, Massachusetts. Netegrity heeft eveneens kantoren in Europa en Azië. Meer informatie is beschikbaar op www.netegrity.com.

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van integratiesoftware. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en werkstromen te koppelen. Deze koppeling kan zowel binnen de onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met hun klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 625 klanten, waaronder wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical, The Ford Motor Company, Grainger, Motorola en Starbucks. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Accenture, Ariba, Broadvision, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com

Contactpersonen:

Jill Latta