Gouden FNV-speld voor Wim Kok

Bron: FNV Bouw
FNV Bouw

Gouden speld voor Wim Kok
Minister-president Wim Kok heeft zojuist de gouden FNV-speld gekregen. Voorzitter Roel de Vries van FNV Bouw speldde hem het insigne op vanwege zijn 40-jarig lidmaatschap van de bond. Dat gebeurde tijdens de jaarvergadering van de bondsraad van FNV Bouw in Noordwijkerhout. Wim Kok, zoon uit een bouwvakkersgezin, begon zijn vakbondscarrière in april 1961. Als 23-jarige werd hij als assistent op het 'wetenschappelijk bureau' van de toenmalige Bouwbond van het NVV. Twee jaar later werd hij hoofd van die afdeling. Weer twee jaar later werd hij gekozen in het bondsbestuur. Behalve het speldje krijgt de jubilaris de komende jaren telkens aan het eind van het jaar een 'vakbondsuitkering' van 35 euro of 77 gulden op zijn giro