Bijeenkomsten over de handel en wandel in andere culturen

Datum nieuwsfeit: 08-06-2001
Bron: Syntens
Syntens

'Maak kennis met?' de handel en wandel in andere culturen

Den Haag, 5 juni 2001 - Bedrijven en organisaties die werken op internationaal niveau, krijgen vroeg of laat te maken met cultuurverschillen. Hoe er mee om te gaan en hoe een betrouwbaar relatienetwerk in het buitenland op te bouwen, daar gaat het om tijdens de bijeenkomst op vrijdag 8 juni a.s. bij Testprint b.v. in Heerenveen. Het bedrijf heeft ruim veertig jaar ervaring met internationaal samenwerken.

Testprint is een kleine, maar wereldwijd exporterende onderneming. Het bedrijf ontwikkelt en produceert geavanceerde laboratorium apparatuur voor kwaliteitsanalyse en research voor de chemische, grafische en aanverwante industrie. Meer dan 95% van de omzet wordt geëxporteerd naar afnemers in ruim zeventig landen.

Tijdens de bijeenkomst wordt dieper ingegaan op het specifieke punt van de technische vernieuwing en de afhankelijkheid hierbij van een handelsonderneming van externe, vaak buitenlandse ontwikkelaars. Er is ruimte voor discussie.

'Maak kennis met ? '
Tijdens de 'Maak kennis met ?' bijeenkomsten, waar ondernemers een baanbrekend Nederlands bedrijf bezoeken kan er van alles gebeuren. Ondernemers netwerken met elkaar, komen op een idee dat hun bedrijf naar de weg van succes kan leiden, halen opdrachten binnen of vinden zakelijke partners voor de toekomst. Het programma 'Maak kennis met?' is een gezamenlijk initiatief van Syntens, het Ministerie van Economische Zaken, VNO-NCW en MKB-Nederland met als sponsors Rabobank en KPMG. In dit 'Maak kennis met?' jaar openen 39 gastbedrijven hun deuren.

Meer informatie
De bijeenkomst 'Internationale samenwerking en het opzetten van relatienetwerken in het buitenland' vindt plaats op vrijdag 8 juni a.s. bij Testprint B.V. in Heerenveen. Het programma begint om 13.30 uur en eindigt rond 16.15 uur. De kosten bedragen f 195,-- per persoon. Wilt u meer informatie of wilt u zich aanmelden (vóór 31 mei), dan kan dat via de site www.maakkennismet.nl of u kunt bellen met Syntens, Melinda Streep of Nettie van der Kroft
(070) 414 55 55.

Noot voor redacties