Overhandiging exemplaar handboek Beroepsprofielen Metaal

Bron: Van Hulzen pr adviseurs
Van Hulzen pr adviseurs

Overhandiging eerste exemplaar handboek Beroepsprofielen Metaal

Houten, 8 juni 2001, 8 juni 2001 - Het eerste exemplaar van het handboek Beroepsprofielen Metaal is vandaag in het Aluminium Centrum te Houten overhandigd aan de sociale partners. Het handboek bevat actuele profielen van alle beroepen in de metaal vanaf uitvoerend tot middenkaderniveau. De profielen geven de actuele beroepspraktijk weer en vormen de brug van praktijk naar opleiding. Zij vertellen het onderwijs welke vaardigheden nodig zijn in het metaalbedrijfsleven.

De beroepsprofielen geven tevens inzicht in de meer sociale aspecten van het beroep, zoals communicatieve vaardigheden en stressbestendigheid. Zij verschaffen medewerkers en toekomstige medewerkers ook duidelijkheid over hun doorstroommogelijkheden en loopbaanperspectieven.

De beroepen in de metaal zullen zich ook in de toekomst blijven ontwikkelen. Dat brengt met zich mee dat de profielen voortdurend tegen het licht moeten worden gehouden ten aanzien van juistheid en actualiteit. De sociale partners zullen ervoor zorgen dat de beroepsprofielen up-to-date blijven, zodat de opleidingen blijven aansluiten op de actuele praktijksituatie.

Voor meer informatie:
Van Hulzen Public Relations Adviseurs