Activiteiten Platform Biologica afgelast wegens MKZ

Datum nieuwsfeit: 09-06-2001
Utrecht, 30 maart 2001

Vanwege MKZ:

AFGELAST: "Landelijke Open Dagen bij de Biologische Boer" en "Safari op de biologische boerderij"

Op dit moment is het vanwege MKZ ongewenst dat veebedrijven allerlei bezoekers ontvangen. Het is gezien de huidige situatie niet meer realistisch om te denken, dat dit in juni wel mogelijk is. Daarom hebben wij het pijnlijke besluit moeten nemen de "Landelijke Open Dagen bij de Biologische Boer" op 23 en 24 juni en de "Safari op de biologische boerderij" (ontdekkingstocht naar natuur op het boerenbedrijf voor jongeren vanaf 12 jaar) op 9 juni af te gelasten.

De Open Dagen leveren ieder jaar een enorme bijdrage aan de vergroting van de bekendheid en verbetering van het imago van biologische producten. Nu dit wegvalt zullen we op andere manieren aan promotie werken. We richten ons nu op de Libelle Zomerweek, waar 11 biologische bedrijven zich samen met Platform Biologica gaan presenteren. Dit publieksevenement, dat 15 t/m 20 mei plaatsvindt, trekt jaarlijks meer dan 70.000 bezoekers en is een uitstekende gelegenheid om het biologische product onder de brede aandacht van de consument te brengen.

Voor meer informatie:

- Platform Biologica, Ellen Winkel, 030-2339970
- Zie ook onze website, www.platformbiologica.nl. Hierop vindt u onder andere onze EKO-monitor met actuele cijfers en marktontwikkelingen in de biologische sector.