Festiviteiten jubileum Heempark Sjloens Heim Oud-Valkenburg

POSTBUS 7
6300 AA VALKENBURG AAN DE GEUL

Festiviteiten jubileum Heempark Sjloens Heim juni 2001

Heempark Sjloens Heim te Oud-Valkenburg bestaat 25 jaar. Een enthousiaste jubileumcommissie van het IVN Valkenburg aan de Geul is druk doende om het jubileum van het heempark in goede banen te leiden. Het programma is zo goed als rond. Van zaterdag 9 tot en met zondag 17 juni wordt het 25-jarig bestaan van het heempark uitgebreid gevierd.

Zaterdag 9 juni : De jeugd staat tijdens de eerste dag van het jubileum centraal. De jeugdwerkgroep zal speciale activiteiten ontplooien. Vanaf 12 uur zijn er poppenkastvoorstellingen voor de allerkleinsten en workshops voor de wat oudere jeugd. Ook jeugd van buiten de vereniging wordt van harte uitgenodigd. Om 17 uur start de receptie, waar we graag alle donateurs en leden willen ontmoeten. Met nadruk wordt ook oud-leden gevraagd om aanwezig te zijn. Een uniek moment om samen herinneringen te delen, maar ook vooruit te blikken!

Zondag 10 juni: Dag van de molen. Om 10.00 uur trekt zoals elk jaar de processie van Oud-Valkenburg langs, op weg naar de Drie Beeldjes. Na afloop van de processie, zo rond 12.30 uur, is er een dag van de molen. Er worden vlaaien en broden gebakken en zo mogelijk zal de Sjloens Meule in werking worden gesteld. Ook zijn imkers aanwezig om te vertellen over het nuttige werk van de zoemende bijtjes. Deze dag duurt tot 17.00 uur.

Maandag 11 tot en met donderdag 14 juni: Diverse activiteiten gedurende openstelling van het park. Er is elke middag wel wat te doen, dus kom gerust een kijkje nemen!

Vrijdag 15 juni : Het park is overdag gewoon opengesteld. Om 21.00 uur wordt het echter het domein van de heksen. De heksenavond, compleet met woordpuzzel en allerlei heksenhapjes, -drankjes en -activiteiten. Wie mee wil doen, dient wel kaarten te reserveren via de kassa van het heempark!

Zaterdag 16 juni: Het team van het populaire L1-radioprogramma Limburgs Land is te gast in het park en verzorgt tussen 9.30 uur en 11.00 uur een live radio-uitzending. Daarna gewone openstelling. Voor de vaste medewerkers is er vanaf 19.30 uur een oergezellige medewerkersavond met verrassingen en voor elk wat wils!

Zondag 17 juni: Eerst is er om 10.00 uur een mis in de openlucht. Rond 12.00 uur start een biologische markt met diverse stands ( met o.m. Stichting Velt, Natuurmonumenten, demonstraties mandenvlechten, stroopmakers e.d.). Daarna worden de festiviteiten afgerond.

Nadere informatie:

Wiel Wijnands 045-4052466