Internationale prijs souvenirboekje Safari Beekse Bergen

Datum nieuwsfeit: 11-06-2001

Persbericht d.d. 11 juni 2001

Souvenirboekje Safari Beekse Bergen wint internationale prijs

Het souvenirboekje van Safari Beekse Bergen heeft de derde prijs gewonnen van de Marketing Awards van de European Association of Zoos and Aquaria. Het 48 pagina's tellende boekje geeft een uitgebreide beschrijving van de verschillende diersoorten die in het park te zien zijn en is geïllustreerd met meer dan 100 foto's. Bovendien bevat het boekje een plattegrond en poster van het park. Het boekje is volledig in eigen beheer geproduceerd.

In het totaal namen 25 dierentuinen uit geheel Europa deel aan de Marketing Awards. De uitreiking van de Awards vond plaats tijdens het derde marketing congres van de Europese dierentuinen. Dat werd gehouden in Loro Parque, Puerto de La Cruz , Tenerife van donderdag 31 mei tot en met maandag 4 juni. De jury lette op originaliteit in vormgeving, kwaliteit van foto's, kwaliteit van inhoud en verkoopprijs. In de afgelopen jaren zijn er van de drie verschillende edities van het souvenirboekje in totaal 150.000 exemplaren verkocht. De verkoopprijs van het boekje bedraagt slechts fl. 5,-. In het boekje wordt tevens aandacht besteed aan de diverse fokprogramma 's waaraan Safari Beekse Bergen deelneemt in het kader van de conservatie van (met uitsterven bedreigde) diersoorten.

De productie van het boekje is in handen geweest van de afdelingen Educatie en Marketing & Communicatie van het park, alsmede de Fun Factory van de Libéma-holding (vormgeving). Als externe partijen waren betrokken DTP-bureau Creation Station & Partners en de fotografen Karel Bingen, Dhr. Rijlaarsdam en Harry Eggers.

Noot aan de redactie: Voor meer informatie neemt u contact op met Goof Lukken,
Marketing & Communicatiemanager Beekse Bergen, tel: 013-5491116.

Bijlage (wanneer aanwezig): souvenirboekje Safari Beekse Bergen, editie 2000