Akkerbouwers en bloembollentelers verkennen internet

Datum nieuwsfeit: 11-06-2001
Bron: DLV-Adviesgroep
DLV-Adviesgroep

DLV Projecten Diensten Nieuws Zoeken

Akkerbouwers en bloembollentelers verkennen mogelijkheden internet

Persbericht (11/06/01)

De afgelopen weken heeft een groep van 20 ondernemers uit de agrarische sector deelgenomen aan een Workshop Internet. Doel van de workshop is agrarische ondernemers op weg te helpen met het nuttig toepassen van internet in de bedrijfsvoering. De workshop is georganiseerd door Syntens Alkmaar in samenwerking met DLV Adviesgroep nv.

Syntens, adviesorganisatie voor het MKB, verzorgt een groot aantal workshops op dit gebied. In samenwerking met DLV Adviesgroep nv heeft Syntens een aantal workshops georganiseerd die speciaal zijn toegespitst op internetgebruik in de agrarische sector. Ondernemers uit dezelfde branche blijken veelal met dezelfde vragen te zitten en vinden het ook prettig onder branchegenoten te zijn. Daarom is de workshop voorzien van agrarisch georiënteerde cases en wordt ruim aandacht besteed aan agrarische internetsites.

Tijdens de workshop wordt op interactieve wijze geleerd hoe je als ondernemer gebruik kunt maken van internet. Onderwerpen als: wat is een provider, hoe verstuur ik e-mail, hoe zoek ik op internet, hoe kan ik gevonden worden, wat zijn nieuwsgroepen en moet ik een website (laten) bouwen, komen uitgebreid aan de orde.

De eerste workshop is inmiddels achter de rug en de reacties zijn lovend. De cursisten zijn vrijwel allemaal van mening dat ze echt iets concreets hebben geleerd, dat ze het geleerde meteen in de praktijk kunnen brengen en dat ze serieus zijn genomen.
Enkele citaten:

* Eindelijk kan ik er nu ook zelf mee werken!
* Veel praktische tips gekregen!

* Zeer veel tips en trucs.

* Ik kan nu eindelijk beter zoeken!

* Zoeken, portals, favorieten; ik weet nu ook wat ermee bedoeld wordt.
Nieuwe workshops worden mogelijk in het najaar georganiseerd.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Leon Heesen,senior adviseur ICT
Tel. kantoor: 0228 - 561900
Email: Leon Heesen