Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Forrester prijst EBusiness applicatiesoftware Siebel Systems

Datum nieuwsfeit: 11-06-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Persbericht

Siebel Systems, nummer 1 op de Forrester
Customer Service Applications TechRanking

SAN MATEO, Calif. - 11 juni 2001- De eBusinss applicatiesoftware van Siebel Systems Inc. staat op de eerste plaats in de toonaangevende eBusiness TechRankings-ranglijst van Forrester Research, in de categorie Customer Service Applications. Dat blijkt uit het op 17 mei 2001 gepubliceerde nieuwe overzicht. Forrester heeft van de Siebel eBusiness Applications Siebel Call Center, Siebel eService, Siebel eMail Response en Siebel eChannel in het testlab getest en beproefd ten aanzien van meer dan honderd verschillende aspecten.

Forrester Research definieert een customer service applicatie als 'software die mensen helpt om service te verkrijgen van leveranciers, werkgevers of andere partners, met of zonder menselijke hulp'. De TechRankings van Forrester, die iedere maand worden geactualiseerd zodat zij een weerslag vormen van de veranderende trends en nieuwe ontwikkelingen in de technologie-industrie, zijn gebaseerd op gedetailleerde en onafhankelijke research die bedrijven helpt bij het selecteren en implementeren van de beste technologie voor eBusiness-projecten. Het gaat om continu onderzoek en vormt een combinatie van producttesten en marktanalyses. Het resultaat van deze research helpt bedrijven om de snelle veranderingen in de markt te doorgronden, helpt bedrijven om de snelle veranderingen in de markt te begrijpen, versnelt en verbetert het proces van productselectie en maakt het bovendien mogelijk dat de kosten en inspanningen die met implementatie zijn gemoeid kunnen worden teruggedrongen.

Dat Siebel eBusiness Applications op de eerste plaats staan in de TechRankings is het gevolg van het positieve oordeel van Forrester ten aanzien van een groot aantal belangrijke factoren, zoals 'performance architecture', betrouwbaarheid, beveiliging en beheer, integratie, momentum, ondersteuning van klanten en kosten. Forrester stelt onder andere vast dat "de Siebel customer support producten gebruik maken van een gemeenschappelijk datamodel, gemeenschappelijke hulpmiddelen en een gemeenschappelijke administratieve interface. Een belangrijk pluspunt is de integratie met 'third party' toepassingen als ERP-systemen. Bovendien zijn veel adapters beschikbaar voor het maken van koppelingen met applicaties van derden, variërend van ERP-systemen tot Enterprise Application Integration (EAI) omgevingen".

"Wij zijn van mening dat de koppositie van Siebel Systems in de Customer Service Applications TechRankings een erkenning inhoudt van de kracht van onze multichannel eBusiness-strategie en van onze toonaangevende positie in de markt", zegt Kevin Nix, als 'vice president and general manager' verantwoordelijk voor de Siebel Service-producten. "Bedrijven die daadwerkelijk nauw samenwerken met hun klanten, toeleveranciers en wederverkopers via ieder denkbaar mediumtype - of het nu gaat om email, web-selfservice, fax, draadloze verbindingen of telefoon - zijn beter voorbereid op de concurrentiestrijd in de nieuwe economie. Siebel Systems richt alle aandacht en energie op het aanbieden van superieure applicaties die op deze behoefte inspelen."

Siebel eBusiness Applications: multichannel service van wereldklasse

Door gebruik te maken van Siebel eBusiness Applications voor customer service kunnen organisaties één centrale bron van informatie creëren voor het op maat maken van producten en diensten zodat deze goed aansluiten op de eisen en wensen van iedere individuele klant. Het resultaat hiervan is een sterk verbeterd vermogen om klanten tevreden te stellen, waar en wanneer ook en via ieder denkbaar communicatiekanaal.

Met Siebel Call Center kunnen organisaties een call center omvormen tot een uiterst modern multichannel contact center waar medewerkers alle contacten met klanten kunnen beheren, synchroniseren en coördineren vanaf één gemeenschappelijke desktop.

Siebel eMail Response biedt het meest omvattende email response management systeem dat momenteel beschikbaar is. Het maakt het mogelijk te reageren op grote hoeveelheden binnenkomende e-mailverzoeken die bestemd zijn voor customer service- en verkoop-afdelingen.

Siebel eService is een complete web service portal die het mogelijk maakt problemen op te lossen via selfservice en Siebel eCollaboration voor live contact via het web.

Siebel eChannel ondersteunt het gehele proces rond het beheer van relaties met partners en automatiseert de werkprocessen tussen organisaties en hun partners. Het stelt hen hierdoor in staat nauw samen te werken bij het aanbieden van producten, de feitelijke verkoop en het vasthouden van klanten.

Toonaangevende bedrijven als CompUSA, Ford Motor Company en MCI Worldcom hebben inmiddels besloten te standaardiseren op Siebel eBusiness Applications voor het over meerdere communicatiekanalen aanbieden van service van een superieur kwaliteitsniveau.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 37 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com.

Over Forrester's TechRankings
De eBusiness TechRankings van Forrester Research vormen een open, neutrale en strenge beoordelingsmethodiek. De TechRankings zijn een combinatie van de resultaten van laboratoriumtesten, strategische marktanalyses en diepgravende research naar de technologische behoeften van gebruikers. Forrester brengt leveranciers die willen participeren in TechRankings geen kosten in rekening. De testen en analyses worden uitgevoerd in samenwerking met onderzoeksinstelling Doculabs (www.doculabs.com) waarbij altijd identieke en bovendien openbare criteria worden gehanteerd. Forrester voert een uitputtende controle en verificatie van de testresultaten uit en actualiseert de scores iedere maand. Kijk voor meer informatie op www.forrester.com/tr.

Meer informatie:

Koos Bosman
Marketing Manager Benelux
Siebel Systems Benelux
Telefoon: 020-5401048

Verkroost & Partners Public Relations
Telefoon: 030-2284866

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie