Internatio-Müller ontvangt 24 miljoen euro aan opdrachten

Bron: Internatio-Müller N.V.
Internatio-Müller N.V.

Rotterdam, 12 juni 2001

Internatio-Müller (Imtech) ontvangt voor 24 miljoen Euro aan opdrachten voor Teleswitch Houses voor Internetverkeer in Europa Imtech, de divisie Techniek van het beursgenoteerde Internatio-Müller N.V. heeft onlangs voor 24 miljoen Euro aan opdrachten ontvangen voor de realisatie van Teleswitch Houses en switches voor het snel toenemend Internetverkeer in Europa. Met de technische Imtech-oplossingen voorzien meerdere providers in hun behoefte aan uitbreiding van capaciteit, continuïteit en verdere kwaliteitsverbetering.

Van de Europese Internetprovider Teleglobe ontving Imtech opdracht voor pan-Europese Teleswitch Houses in Duitsland, Noorwegen en Nederland. Deze opdracht vertegenwoordigt een waarde van circa 24 miljoen Euro. Met deze opdracht is Teleglobe in staat het snel groeiende Internetverkeer tussen Europese steden van de gewenste capaciteit en bandbreedte te voorzien. De opdracht wordt uitgevoerd in goede samenwerking tussen Imtech Projects en ROM, de Duitse System Integrator van Imtech.

Onlangs (maart 2001) meldde Imtech al een Teleglobe-opdracht voor pan-Europese Teleswitch Houses in Duitsland, Denemarken en Frankrijk. Deze opdracht vertegenwoordigt een waarde van circa 40 miljoen Euro.

Imtech is System Integrator in informatie- en communicatietechnologie, industriële automatisering, systeemtechnologie en installatietechniek. Met 10.000 medewerkers realiseert Imtech een omzet van 1,3 miljard Euro.