Marechausseevereniging sluit zich aan bij FNV

FNV

Afbeelding

Marechausseevereniging sluit zich aan bij FNV

"Een unaniem besluit", zegt vice-voorzitter Edward Lugthart. De Marver had zich begin jaren negentig al geörienteerd op vakcentrales, maar kwam toen tot de conclusie dat de FNV `te rood` en de Marver nog teveel een belangenvereniging was.
Inmiddels zijn beide partijen een beetje naar elkaar toegegroeid, aldus Lugthart. Sinds april van dit jaar is het zogenoemde werkapparaat van de Marver verhuisd naar het kantoor van de AFMP in Amersfoort. De vereniging blijft zich wel individueel presenteren. "Een eigen identiteit is voorwaarde voor onze sterke organisatiegraad", zegt Lugthart. "Dat weten we, omdat we al bijna honderd jaar bestaan. Werknemers bij de marechaussee zijn bijna voor 100 procent georganiseerd. Wij vertegenwoordigen meer dan 90 procent."

`Samen doen wat samen kan`, geldt volgens de vice-voorzitter heel sterk voor de manier waarop Marver en AFMP samenwerken. Wat aansluiting met de FNV betreft zal de toekomst moeten uitwijzen waar de meerwaarde ligt.

Wie meer wil weten over de Marver kan doorklikken naar hun site

12 juni 2001