Seminar 'No more Secrets; Internet na de hype'

Datum nieuwsfeit: 12-06-2001

IQUIP organiseert seminar over 'Internet na de hype'

Diemen, 21 mei 2000 - IQUIP Informatica B.V. organiseert het seminar 'No more Secrets. Internet na de hype'. Patrick Morley, Robert Bood, Theo van Gogh, Bob Chatham, Marcel Bullinga, Donald Thiery en Wim Stooker geven antwoord op de vraag wat de strategische consequenties zijn van het internet. Het seminar, onder leiding van dagvoorzitter Michiel Boreel, vindt plaats op 12 juni in De Koepelkerk van het Renaissance Amsterdam Hotel te Amsterdam en de toegang is kosteloos.

Vraagstukken in de 'nieuwe economie'
Het afgelopen jaar is de 'dot-com'-zeepbel met veel rumoer uit elkaar gespat en is de mystiek van de nieuwe economie verdwenen. Is daarmee dan ook de hoop op productiviteitsverbetering, het veroveren van nieuwe markten, het succesvol introduceren van nieuwe producten en diensten en het vinden van nieuwe besturingsmodellen voor overheid en bedrijfsleven definitief vervlogen? Of is er toch sprake van fundamentele veranderingen die duidelijk worden nu ze niet langer worden overstemd door het gekrakeel rond e-commerce, 'first mover advantage', disintermediation en het gevaar om 'geamazoned' te worden?

Wat zijn objectief beschouwd de strategische kansen die ontstaan? En wat zijn de bedreigingen? Welk tempo van verandering is nodig nu het op angst gebaseerde urgentiegevoel is weggeëbd? Maar bovenal, wat moet een organisatie nú ondernemen om adequaat op de toekomst te zijn voorbereid?

Internet na de hype
Enige reflectie is op zijn plaats nu de 'irrational exuberance' van Alan Greenspan lijkt te zijn omgeslagen in 'irrational pessimism'. Breekt nu dan een periode aan waarin de échte consequenties van de informatietechnologie duidelijk worden? En zouden die gevolgen niet alles te maken hebben met de wrijvingsloze verspreiding van informatie? Kortom, staan we aan het begin van een tijdperk van groei en fundamentele verandering, vergelijkbaar met de Renaissance? IQUIP nodigt u uit om samen met de sprekers stil te staan deze vraagstellingen. Vanuit diverse gezichtspunten geven de zeven gerenommeerde sprekers hun visie op 'internet na de hype'.

Inschrijven
Het seminar 'No more Secrets. Internet na de hype' kan alleen door leden van de pers worden bijgewoond. Bent u geïnteresseerd, dan kunt u contact opnemen met onderstaand contactpersoon.

Contact voor de redactie:
IQUIP Informatica B.V.
Joyce van Leeuwen