Europesa onderzoekt frauduleuze praktijken Europol

Datum nieuwsfeit: 12-06-2001
PERSMEDEDELING
Zweeds voorzitterschap gaat in op eis VU&ID-europarlementslid Bart Staes Europese ministers gaan frauduleuze praktijken Europol onderzoeken

BRUSSEL (12/06). -
De Europese ministers van Binnenlandse Zaken laten de werking van Europol grondig doorlichten. Dat heeft de Zweedse raadsvoorzitter beloofd in antwoord op een mondelinge vraag van VU&ID-europarlementslid Bart Staes over frauduleuze praktijken bij de Europese politiekoepel in Den Haag. De aangekondigde doorlichting is een eerste - voorzichtige - doorbraak in dit dossier (zie achtergrond).

In eerste instantie weigerde de Zweedse staatssecretaris Danielsson in te gaan op het verzoek van Staes omdat de Raad volgens hem ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen