Persconferentie huisartsenposten en spoedartsen in Drenthe

Datum nieuwsfeit: 12-06-2001
TELEFOON (031) 0591 635000
TELEFAX (031) 0591 635005
BEZOEKADRES Waanderweg 3, 7812 HZ EMMEN
E MAIL (info@combination.nl)

Betreft: Uitnodiging persconferentie Districts Huisartsenvereniging Drenthe
Uitnodiging aan de media

Het bestuur van de Districts Huisartsenvereniging Drenthe nodigt u uit, gezamenlijk met de directie van de Regionale Ambulancevoorziening Drenthe en Zorgverzekeraar Groene Land- Achmea, voor:

de presentatie van het rapport
Huisarts en Spoedeisende Medische Hulpverlening

Op dinsdag 12 juni om 11.00 uur
in het Wilhelmina Ziekenhuis te Assen

zaal 4, begane grond

Het rapport legt de basis voor het provinciebreed realiseren van een netwerk van huisartsenposten en mobiele spoedartsen voor de spoedeisende huisartsenzorg tijdens avond, nacht en weekend uren en tijdens feestdagen.

De opzet van het systeem van huisartsenposten en spoedartsen zoals gewenst wordt geacht door de Districts Huisartsenvereniging Drenthe, met steun van de Regionale Ambulancevoorziening Drenthe en zorgverzekeraar Groene Land Achmea, is uniek voor Nederland. De huisartsenposten en mobiele spoedartsen, onder te brengen bij of in de nabijheid van de ziekenhuizen in Emmen, Assen, Meppel en Hoogeveen, moeten voor 240 Drentse huisartsen en ruim 460.000 patienten de avond- nacht en weekenddiensten gaan verzorgen en voor de toekomst spoedeisende huisartsenzorg garanderen aan alle inwoners van de provincie.

Noot voor redacties