Endemol onderhandelt over reality programma voeltbalclubs

Datum nieuwsfeit: 13-06-2001
Bron: Endemol Entertainment NV

Endemol Entertainment NV

Hilversum, 13 juni 2001

THE PEOPLE'S CLUB
Kijkers in heel Europa kunnen voetbalmanagers worden

ENDEMOL Entertainment is in een vergevorderd stadium van onderhandeling met een aantal grote Europese zenders over een revolutionair interactief programma dat kijkers de ultieme controle zal geven over bestaande voetbalclubs.

THE PEOPLE'S CLUB geeft reality programma's een totaal nieuwe dimensie. Kijkers kunnen namelijk stemmen over de belangrijkste strategie en management- beslissingen bij een bestaande voetbalclub via een reeks media, waaronder digitale tv, Internet en mobiele telefoons. Het format is door Richard Osman van ENDEMOL UK bedacht en samen met Tim Hincks - managing director van ENDEMOL UK's productietak Initial - ontwikkeld.

Osman zei: "Dit kan bijna overal in Europa en op bijna elk platform werken. Hier in Groot-Brittannië is het uitermate geschikt voor ENDEMOL's snelgroeiende catalogus van reality entertainment formats."

Tim Hincks voegde hieraan toe: "Voetbal is 's werelds favoriete soap. ENDEMOL heeft de kijkers al in BIG BROTHER veranderd - nu kunnen ze voetbalmanagers worden. THE PEOPLE'S CLUB brengt reality TV naar een volgend niveau.

Voor meer informatie:

Suzanne Cordes, tel. +31 35 5399 976

Charlie Gardner, ENDEMOL UK, tel. +44 207 462 9358

ENDEMOL ontwikkelt en produceert content voor televisie en online platforms. Het bedrijf, dat zijn hoofdkantoor in Nederland heeft, heeft dochterondernemingen en joint ventures in 19 landen, waaronder de belangrijkste Europese markten, de Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Argentinië en Australië.

ENDEMOL UK is Engelands grootste onafhankelijke producent die de productiemerken Bazal, Initial, de recent aangekochte Brighter Pictures en de commerciële tak Gem omvat. De UK groep heeft ook belangen in het digitale mediabedrijf Victoria Real en comedy content producenten Zeppotron.

ENDEMOL maakt deel uit van de Telefónica groep. Telefónica is de grootste leverancier van telecommunicatie- en Internet diensten in de Spaans- en Portugeessprekende wereld, met bedrijven in 17 landen en meer dan 62 miljoen klanten.