Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Onderzoekssite BetterBeYourself internationaliseert

Datum nieuwsfeit: 13-06-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

SAMHOUD

BetterBeYourself internationaliseert

Het online meten van medewerkerstevredenheid slaat aan. Daarom gaat BetterBeYourself internationaliseren. Vanaf nu is het ook mogelijk om in het Zweeds en Engels het plezier in het werk te meten. Binnenkort volgt de Duitse en de Spaanse site. Naast alle onderzoeken bij Nederlandse organisaties zijn we ook bezig met een internationaal onderzoek onder 160 topmanagers over de gehele wereld. Het leuke van internationaliseren is ook dat we vergelijkingen maken tussen landen.
Directeur Jeroen Geelhoed: 'Onze organisatie heeft een droom: een betere servicewereld realiseren, te beginnen bij de medewerkers. Om daaraan bij te dragen hebben we www.betterbeyourself.com ontwikkeld. De site voor Plezier in het werk. Op deze site kunnen bedrijven een online medewerkerstevredenheidsonderzoek uitvoeren. Zodra de medewerkers online de vragenlijst hebben ingevuld, heeft de manager van het betreffende bedrijf de resultaten binnen enkele seconden op het scherm staan. Inclusief conclusies, aanbevelingen, prioriteitenanalyse en grafieken. Desgewenst komen we bij het bedrijf langs voor een uitgebreider advies.'
De vragenlijst van het medewerkerstevredenheidsonderzoek is gebaseerd op het concept Pleziermanagement, dat uit de koker van het adviesbureau &Samhoud komt. 'Pleziermanagement is alles wat je als manager moet doen om je medewerkers fluitend naar hun werk te krijgen, zodat zij de klanten beter kunnen en willen bedienen. Plezier in het werk is dus eigenlijk het meest serieuze dat je kunt bedenken in de dienstverlenende sector.'
Medewerkerstevredenheid meten is 'in' en veel onderzoeksbureaus bieden het aan. Wat is eigenlijk de meerwaarde van een site als BetterBeYourself? 'De doorlooptijd van een onderzoek via internet is veel korter. Als alle medewerkers binnen een week reageren, liggen binnen een week de resultaten op tafel. De feedback is dus veel directer dan bij een traditioneel medewerkersonderzoek. Dan duurt het soms maanden en ben je als manager gewoon te laat om adequaat stappen te kunnen ondernemen. Daarnaast zijn de kosten voor een onderzoek via interne circa vijf keer zo laag. En wat ook bijzonder is: naast de standaardvragenlijst, kun je ook via een soort discussieplatform discussiëren over stellingen. Alle medewerkers kunnen daaraan meedoen, ongeacht tijd of plaats. Dus niet alleen de cijfertjes en de percentages komen aan bod, maar ook de wereld er achter.'

13 jun 01 17:03

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie