Euronext Amsterdam Avondflits

Datum nieuwsfeit: 14-06-2001
Euronext Amsterdam

14 Jun 2001 Avondflits

Vandaag was een sombere dag op de effectenbeurzen. Europa werd opgeschrikt door de negatieve bijstelling van de economische groeiverwachtingen door de ECB, hetgeen de koersen geen goed deed. Ook Wall Street opende lager, omdat ook in de Verenigde Staten zwakke cijfers waren gepubliceerd. De aanhoudende winstwaarschuwingen maken beleggers weer achterdochtig of de toekomstige bedrijfswinsten. Zowel de AEX-index als de Amsterdam Midkap-index daalden met ruim anderhalf procent.

Ook de overige Europese beurzen doen het slecht. Om vijf uur staan Londen, Frankfurt en Parijs alle 1,4% lager. Brussel verliest 1,0%.

Indices ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen