Afwijzing verzoek schorsing vergunning Arnhems winkelcentrum

Datum nieuwsfeit: 14-06-2001

Rechtbank Arnhem

Verzoek om schorsing bouwvergunning winkelcentrum in Waalsprong afgewezen

Bron: Rechtbank Arnhem

Datum actualiteit: 14-06-2001

De bouw van een winkelcentrum en 28 appartementen in het woongebied "Oosterhout Midden" kan vooralsnog worden voortgezet. Dit is het gevolg van een uitspraak van de president van de rechtbank te Arnhem van 14 juni 2001.

Stichting werkgroep Groene Long had de president verzocht om de vergunning voor het bouwplan te schorsen. Zij deed daarbij een beroep op een eerdere uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, waarin is geoordeeld dat de gemeente Nijmegen niet heeft voldaan aan de verplichting om voor de Waalsprongplannen een Milieu-effect-rapportage te laten uitbrengen.

De president van de rechtbank heeft evenwel geoordeeld dat de Werkgroep geen belanghebbende is bij het bouwplan voor het winkelcentrum en de appartementen, zodat geen grond bestaat voor het treffen van enige voorlopige voorziening.

Ga naar betreffende uitspraak met nummer: AB2122
(Zie het originele bericht)