Hoge Koninklijke onderscheiding Van den Broek

Datum nieuwsfeit: 14-06-2001

Leidschendam, 14 juni 2001

Hoge Koninklijke onderscheiding Van den Broek

Jan van den Broek is vandaag door Hare Majesteit de Koningin voor zijn werk als voorzitter van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau. Van den Broek ontving de hoge Koninklijke onderscheiding in de Algemene Ledenvergadering van het CBL in het Kurhaus in Scheveningen. "De glans van deze hoge koninklijke onderscheiding zal op de gehele Nederlandse supermarktbranche met haar 200.000 mannen en vrouwen afstralen", verwacht Klaas van den Doel, huidige voorzitter van het CBL.

Als voorzitter van het CBL heeft Van den Broek de belangen van de Nederlandse levensmiddelenhandel zowel nationaal als internationaal op uitmuntende wijze behartigd. Door zijn niet aflatende inzet wist hij daarbij een hechte band te smeden tussen het midden- en kleinbedrijf en het grootwinkelbedrijf. Namens het CBL had hij zitting in vele organen, schappen en adviescolleges.

Van den Broek was sinds 1992 voorzitter van het CBL en is inmiddels opgevolgd door Klaas van den Doel. Van den Broek is lid van het Bestuur van het CBL.

Het CBL is koepelorganisatie van de Nederlandse supermarktorganisaties.

Voor informatie: CBL, Miranda Boer, 070-3376200/06-51502772

Bijgaand de foto van J. van den Broek