Nieuwe stichting organiseert MotoraiLive

Datum nieuwsfeit: 15-06-2001

RAI VERENIGING

Nieuwe stichting organiseert MotoraiLive

Een nieuw evenement voor iedereen in Nederland die kan motorrijden. Dat moet de MotoraiLive worden die van 15 tot en met 17 juni van dit jaar wordt gehouden in het Gelredome te Arnhem. Deze plannen werden vandaag bekendgemaakt door de, speciaal voor dit doel opgerichte Stichting Nationale Motordagen. In de stichting participeren naast de afdeling Gemotoriseerde Tweewielers van de RAI Vereniging ook TBWA/Brand Experience Company en het Gelredome. MotoraiLive is de opvolger van de traditionele MotoRAI die altijd werd gehouden in de RAI te Amsterdam.

De beleving van het rijden op motorfietsen en scooters staat centraal in het nieuwe evenement, aldus Pieter Cramer, voorzitter van de stichting Nationale Motordagen. Nadrukkelijk wordt gemikt op al die mensen in Nederland die wel een motorrijbewijs hebben, maar (nog) niet motorrijden. Het gaat daarbij om zo'n 900.000 mensen. 'Als één op de tien bezitters van een motorrijbewijs komt, dan zijn we meer dan tevreden', stelde Cramer. Naast allerlei mogelijkheden om op het terrein van het Gelredome op een gemotoriseerde tweewieler te stappen, kent het nieuwe evenement elementen als mode, muziek, glimmende, nieuwe motorfietsen en scooters en natuurlijk een veelheid aan horeca-activiteiten.

Voor het Gelredome past het nieuwe evenement uitstekend in de wens om te komen tot jaarlijks terugkerende evenementen met een grote, nationale uitstraling. Dit gegeven is ook de reden dat Gelredome actief participeert in de stichting.

Einde bericht

Voor meer informatie: