Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

CD-winkelketens gaan voortaan verder als Music Store

Datum nieuwsfeit: 15-06-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

RIGUSOUND

CD-winkels gaan verder als Music Store

Roelofarendsveen - De franchiseleden van de cd-winkelketens Music House, Music Store en Music Shop hebben gisterenavond met ruime meerderheid gekozen voor het voortgaan onder de gezamenlijke merknaam Music Store.
De 3 winkelketens zijn bij elkaar gebracht door Rigu Sound B.V. welk bedrijf respectievelijk; Music House acquireerde van CNR Records/Face Holdings, De Nederlandse Music Shop Groep overnam van Expert Holding Nijkerk en het van Wegener/Arcade afkomstige The Music Store kocht van Silverninds Retail.
Door voornoemde acquisities is een combinatie ontstaan van 350 bij Rigu Sound aangesloten cd-winkeliers met een consumentenomzet van 230 miljoen gulden per jaar.
Hiermee is de Music Store Groep in grootte de tweede cd verkoper in Nederland.
In eerste instantie zullen er ca 150 winkels toetreden tot de Music Store formule. De overige bij Rigu Sound aangesloten winkels opereren vooralsnog onder eigen naam binnen de groothandelsformule RDS maar kunnen in een later stadium instappen in de winkelformule. De ombouw van de winkels naar de naam Music Store zal deze zomer plaatsvinden opdat in september een landelijke keten van 150 cd-winkels ontstaat. Hiervan worden ca 40 winkels in eigen beheer geëxploiteerd.
De formule Music Store richt zich op family home entertainment (games, dvd, video en auto cd) met de focus op muziek.
Naast een marktpositie als tweede speler in de fysieke muziekmarkt wil Music Store ook een belangrijke plaats innemen als virtuele muziekwinkelier. Een en ander volgend op de ontwikkeling dat content-leveranciers hun muziekrechten binnenkort ook als digitaal downloads aan de retail zullen aanbieden. Content leveranciers zien samenwerking met de merknamen van gevestigde muziek-retailers als een key succes factor in e-commerce.

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie