Programma Goudvishal Arnhem

fax/026 4457683
http://www.goudvishal.nl bezoekadres: vijfzinnenstraat 103, Arnhem

hallo allemaal,
hier is weer het programma voor de komende tijd.

ik hoop dat dit allemaal weer de weg naar de juiste bureaux en agendas weet te vinden. (als dat niet zo is, mail even terug a.u.b.)

met de website van de goudvishal gaat het ook steeds beter; zij word nu iedere maandag bijgewerkt., dus hou het in de gaten.

tot ziens! mieze/GVH

Vrijdag 15 juni (concert/ metal)
ALTAR, LAST DAYS OF HUMANITY, FLINKSTONEDS
Open: 20:00 entree: f 15,- (vvk/cjp/ov: f 12,50)

Met de nieuwe CD 'Red Harvest' zal ALTAR de fans die het door de jaren heen verzameld heeft met een genadeloze klap verdubbelen. De Hardenberse formatie timmert al jaren aan de weg maar deze plaat zal hen mischien de eeuwige roem doen vergaren. LAST DAYS OF HUMANITY maken brute grind/death metal die de fans van dat genre uit hun schoenen zal blazen. Ook bij de FLINKSTONEDS gaat 't om deathmetal, een technische variant deze keer. De mannen (en vrouw) komen uit Wehl en openen de avond.

Zaterdag 16 juni
BOOGIE NIGHTS
DJ's SYTE & DEMIAN
Open: 23:00 entrée: f 7,50 (cjp/ov: f 5,-)

Ook deze editie van de Boogie Nights zal net als zijn vele voorgangers bol staan van de funky muziek, soepel aaneengeregen door twee uiterst funky deejays, SYTE & DEMIAN, deze kerels lopen al sinds jaar en dag de deur van de platenzaak plat om daar alle goede platen vandaan te slepen. Uit die berg platen hebben ze natuurlijk voor vanavond alleen de aller-aller-allerbeste uitgezocht en zetten daarmee ongegeneerd de aanval op je dansbenen in.

Vrijdag 29 juni (concert/ pop)
SEEDLING, THIS BEAUTIFUL MESS & FURTIPS
Open: 20:30 entree: 12,50 (cjp/ov: f 10,-)

Toen SEEDLING in 1997 op het noorderslag festival aantrad bestonden ze nog maar net. Dat nam natuurlijk niet weg dat SEEDLING de zaal helemaal plat speelde. Dat trucje herhaalden ze nog op de uitmarkt, eurosonic en talloze optredens in het clubcircuit. In februari 2001 bracht SEEDLING haar eerste volledige album uit, 'elevator tourist' geproduceerd door Zlaya Hadzic (o.a. Low, The Gathering, Zea.) meer nog dan haar debuut E.P. 'sham pain' komt op dit album de veelzijdigheid van de band goed uit de verf. De dubbele zang en vervormde viool spelen een hoofdrol en samen met de puntige gitaar en de groovende bas geven ze een erg vervreemdende sfeer. Inventieve songs die ook catchy en dansbaar zijn maken het geheel af. De FURTIPS uit Arnhem zijn in 1992 opgericht door Herman Bunskoeke, nadat zijn eerdere band, De Artsen, uiteen viel. Op een feestje 'beval' hij camille courbois (bekend van de Beulskoppen), Jan Pol en Thom Vanderdoef om in zijn nieuwe band te komen spelen. Herman had eigenlijk een soort van Nomeansno-achtige haredcore in gedachten maar helaas wisten de songschrijvers binnen de band, Jan en Camille, niets van hardcore of hoe het te spelen. Na een tijdje werd Herman trouwens uit de band gezet omdat hij te beroemd werd met zijn andere band, Bettie Serveert. De FURTIPS begonnen als waanzinnigen liedjes te schrijven (op het moment hebben ze zo'n 400 liedjes) en begonnen ze op te nemen op geleende aparatuur. Helaas was die aparatuur niet zo heel erg goed en de FURTIPS mischien niet zo heel erg bedreven in het opnemen maar het resultaat werd door iedereen als Lo-Fi beschreven. Iets wat de FURTIPS altijd tegenspraken. Na wat vage jaren (waarin wel wat plaatjes met gastmuzikanten gemaakt werden) is de basis van FURTIPS weer wat stabieler. Met een nieuwe drummer en keyboard speler word er weer hard geoefend en zijn ze klaar voor de volgende plaat.

Zaterdag 30 juni (dance/ drum 'n bass)
FORMS RESIDENT NIGHT
DJ's TYSON, FOX, UNREAL, MC RUFFNASS & VJ KMKZ
Open: 22:00 entrée: f 10,-

Om het FORMS-seizoen af te sluiten zullen de residents, de 'eigen' FORMS deejays, veejays en emcees nog een keer alles uit de kast trekken om voor eens en voor altijd te laten zien dat FORMS een broeikast voor drum and bass talent is en dat de residents de avond met evenveel gemak kunnen laten 'boomen' als een engelse superster deejay dat kan.

Zondag 1 juli (concert/ punk helden)
THE DICKIES (usa) + MISSELIJK.
Open: 20:00 entrée: f 17,50

Heeft deze band eigenlijk nog een introductie nodig? THE DICKIES zijn niet alleen de oudste overlevende punkband maar ook de gaafste! Ze begonnen jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden in de jaren 70, nog voor de uitvinding van videorecorders...echt waar! Zij waren na de Sex Pistols de tweede band die een platencontract kreeg en de enige band die nog over is van de L.A. punk explosie. Ze hebben zichzelf op de kaart gezet met onsterfelijk goede platen als: 'The Incredibly Shrinking Dickies' en 'Dawn of the Dickies' en hebben de kunst van het supersnelle-debiele-punkrock-coveren van klassieke rocksongs (paranoid van blacksabbath bijvoorbeeld) compleet onder de knie. THE DICKIES' laatste plaat, All This and Puppet Stew is hun beste plaat sinds jaren en ze zijn helemaal klaar om de wereld maar weer eens te veroveren. Dat zal trouwens niet meevallen want wij hebben de band MISSELIJK in het voorprogramma staan en met de aanstekelijke humor van die kerels krijgen ze de hele zaal plat. Niet alleen maakt MISSELIJK hele leuke persiflages op bestaande en beroemde platenhoezen (joy divisions 'closer' wordt 'loser', U2's 'boy' wordt 'OI', Jimi Hendrix' 'elctric Ladyland' wordt 'electric Babyland' enz.) MISSELIJK maakt ook nog eens fijne punkrock.

de goudvishal is gesloten vanaf 2 juli t/m 31 augustus VERWACHT VOOR SEPTEMBER

Zondag 2 september (concert / stoner-blues)
FIVE HORSE JOHNSON + LO LITE

Vrijdag 7 (concert / pop)
JOHAN + SCRAM C BABY

In Mei van dit jaar zouden ze er al geweest zijn, de heren van JOHAN & SCRAM C BABY, beide parade paardjes van het Nederlandse kwaliteitslabel Excelsior. Helaas was zanger/songschrijver Jacco van Johan de avond er voor (na een feestje van het voornoemde label) een beetje te enthousiast van het podium gegaan en had toen zijn hoofd op een flinke klap getracteerd. het concert in de Goudvishal kon toen dus geen doorgang vinden. Vanavond dus de goedmaker! Jacco de Greeuw uit Hoorn is een lastig portret. Hij komt nooit voor 12u z'n bed uit, weigert categorisch de telefoon op te nemen en als je 'm 'n mailtje stuurt duurt het minstens een dag of twee voor je antwoord krijgt. Een normale jongen komt niet weg met zulk gedrag. Maar in Jacco's geval zijn dit soort dingen al snel vergeten en vergeven want hij maakte wel mooi de twaalf liedjes op Johan's nieuwe plaat 'Pergola' en degene die die plaat al kent weet waarom ('Pergola' is namelijk een briljante plaat waarop Johan het fenomeen popsong sublimeert). Dat 'Pergola' eind April uitgekomen is is 'n wonder. Want na het succes van de eerste JOHAN-plaat een jaar of vier terug, u weet wel, toen de band met de single 'Everybody knows' furore maakte en zelfs kon bogen op releases in grote landen als Amerika en Duitsland, hoefde het voor Jacco allemaal niet meer zo. An sich was dat natuurlijk een prachtverhaal geweest: band debuteert met klassieke popplaat, wordt wereldwijd juichend onthaald en trekt zich vervolgens terug in het rustieke stadje Hoorn om nog lang & gelukkig in stilte te leven. Maar het liep anders. Want daar waar Jacco en Co. zich wel degelijk terugtrokken in dat rustieke stadje (sterker nog: Jacco verschanste zich zowat in z'n comfortabele doorzonwoning aan de prachtige Pergola-allee) kropen de liedjes waar ze niet gaan konden en moest er - de Hemel zij gedankt en geprezen - toch nog 'n plaat komen. Trouwens, gek is dat, dat er nog steeds mensen zijn, soms zelf keurig opgevoed en met een gedegen opleiding, die SCRAM C BABY niet kennen. Neem nou zo'n Robbie Muntz, commercieel medewerker der VPRO. Die vraagt zich bij het horen van de naam Scam C Baby (hierna SCB te noemen) af of het hier een nieuw middel betreft dat zaadcellen in de onderbroek kan opsporen waardoor de vrouw je kan betrappen op vreemdgaan of onaneren. Van die mensen dus. Daar maak je dan je dan twee topplaten voor, 'Taste' en 'Et maintenant...Le Rock', en speel je je ass eraf op feesten, partijen en cruise-schepen. Onrechtvaardig is het lot der ware kunstenaar. Of is dat onzin? En moet zo'n band vooral trots zijn op dat wat ze doen en laat de mensen maar lullen? Want die platen pakken ze ons niet meer af. En wie niet hoort dat hun nieuwe album 'The Happymaker' een moderne klassieker is, die moet vooral doorgaan met ademhalen maar dan 'later' ook niet meer zeuren. Precies. Stadionrock noemt oud-SCB-drummer en thans de motor van Solex Robert Lagendijk (32) de nieuwe plaat. In de positieve zins des woords. Omdat het liederen zijn die je uit volle borst kan meezingen en zich ook nog 's in je onderbewustzijn nestelen. Tot slot een vriendelijk doch dringend verzoek, let nou voor de gein alleen 's op die zang van John Cees. Die is zo goed! En de teksten van die jongen zijn ook al zo briljant. Echt waar.

Zaterdag 8 september (concert / hardcore)
THE LOCUST (usa), THE OATH (nl/usa), DEFACTO (usa), OIL

Zaterdag 8 september (dance/ funk/hiphop)
BOOGIE NIGHTS