AVVL/CVN en NUVA fuseren tot uitvaartorganisatie Yarden

Datum nieuwsfeit: 16-06-2001

YARDEN

AVVL/CVN en NUVA fuseren tot Yarden

Nieuwe combinatie is tweede van Nederland

MEPPEL/DIEMEN, 16 juni 2001 -- AVVL Uitvaartzorg NV en CVN Crematoria Nederland B.V. uit Diemen zijn op 16 juni 2001 gefuseerd met uitvaartorganisatie NUVA Holding BV uit Meppel. De partners gaan samen verder onder de naam Yarden. De algemene ledenvergaderingen van de uitvaartverenigingen hebben definitief ingestemd met de fusie.

Achtergrond van de fusie is de noodzaak tot schaalvergroting. Daarnaast wensen de drie partijen zowel de voorlichting, als de verzekering en de verzorging van uitvaarten volgens de eigen hoge kwaliteitseisen te kunnen aanbieden. Bovendien wil Yarden de uitvaartzorg in Nederland in het algemeen op een hoger niveau brengen. Deze ambities kunnen beter worden gerealiseerd door de nu ontstane krachtige groep dan door de individuele fusiepartners. Voor de in totaal 900 personeelsleden heeft de fusie geen negatieve gevolgen, de werkgelegenheid binnen de Yarden-groep is gegarandeerd.

Yarden is in omvang de tweede uitvaartorganisatie van Nederland. De organisatie omvat een divisie Verzekeringen, een divisie (uitvaart)Zorg en de Vereniging Yarden die actief betrokken zal zijn bij de maatschappelijke discussie rondom het levenseinde. De divisie Verzekeringen, gevestigd in Diemen, bedient circa 900.000 verzekerden/leden met een totaal verzekerd vermogen van 3,4 miljard gulden.

De divisie Zorg, met het hoofdkantoor in Meppel en 47 uitvaartcentra en 15 crematoria in het land, verzorgt jaarlijks circa 7.400 uitvaarten, 3.000 assistenties en besteedt circa 10.000 uitvaarten uit aan derden. Daarnaast verricht Yarden jaarlijks 20.000 crematies en 725 begrafenissen.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties