EGain richt zich op wereldmarkt met nieuwe e-mail-software

Datum nieuwsfeit: 18-06-2001
Persbericht

Utrecht, 18 juni 2001 - eGain Communications Corporation, wereldwijde aanbieder van e-Service-software, introduceert een nieuwe oplossing voor bedrijven die beter vat willen krijgen op de toename van het gebruik van e-mail en webformulieren vanuit de gehele wereld. eGain Mail Global ondersteunt in- en uitgaande e-mail in elke taal en biedt bedieningspanelen voor klantenservicemedewerkers in acht verschillende wereldtalen.

Naast een Engelse versie is eGain Mail Global nu ook verkrijgbaar met gebruikersinterfaces in het Japans, traditioneel-Chinees, basis-Chinees en Koreaans. Gebruikersinterfaces voor Frans, Duits, Nederlands en Spaans zijn verkrijgbaar vanaf het derde kwartaal 2001.

De nieuwe softwareoplossing is een aanvulling op de internationale mogelijkheden van eGain Knowledge, een kennisbeheersysteem, en eGain Campaign, een marketingapplicatie voor uitgaande e-mail. Samen bieden de drie producten een oplossing voor meertalig e-Service-beheer waarmee bedrijven een wereldwijde on lineklantenservice kunnen bieden. Door de snelle groei van zowel internetgebruik als e-business is een consistente on lineklantenservice van toenemend belang voor Global 2000-bedrijven.

"Globalisering is de volgende stap in de ontwikkeling van het internet en de volgende stap voor eGain", zegt Gunjan Sinha, President van eGain Communications. "Bedrijven als Vodafone, HSBC Bank en Barclays Bank willen een snelle en consistente service bieden vanaf elke plek in de wereld en via alle communicatiekanalen. eGain biedt krachtige e-Service-oplossingen voor bedrijven met een internationale klantenportfolio."

Globalisering van het internet
Volgens analistenbureau Datamonitor is 52% van alle internetgebruikers niet Engelstalig. Dit percentage, gecombineerd met de groei van het aantal internetgebruikers en de groei van e-business buiten Noord-Amerika, geeft aan dat binnenkort een nieuwe fase in de wereldwijde mogelijkheden van het internet wordt bereikt. Onderzoeksbureau Jupiter voorspelt dat binnen vijf jaar 85 miljoen nieuwe gebruikers in Europa het internet op zullen gaan.

Geïntegreerd e-mailbeheer in verschillende talen
Een enkele installatie ondersteunt de meertalige mogelijkheden van in- en uitgaande e-mail. eGain Mail Global herkent de verschillende talen waarin content is geschreven en slaat deze op in een enkele database. Klantenservicemedewerkers en klanten kunnen hierdoor werken in de taal van hun keuze. eGain Global Mail ondersteunt ook op taal gebaseerde routing om inkomende e-mail naar de juiste klantenservicemedewerker door te sturen. Bovendien omvat eGain Mail Global een schaalbare, op het web gebaseerde architectuur, een intuïtieve gebruikersinterface, uitgebreide bedieningspanelen voor klantenservicemedewerkers, een geïntegreerde Knowledge Base en ingebouwde mogelijkheden voor systeemmonitoring en archivering. Eén van de aanvullende opties is eGain Commerce Bridge voor snelle integratie - zonder te programmeren - met systemen als Broadvision, Microsoft SiteServer, Siebel, Remedy, Blue Martini, Oracle en SAP.

Vereenvoudigd beheer van wereldwijde on lineklantenservice Een centrale installatie en administratie vereenvoudigen het internationale beheer van e-mail voor bedrijven die wereldwijd actief zijn. eGain Mail Global biedt een snelle schaalbaarheid. De administratie van het product omvat ook een geïntegreerde rapportage van wereldwijde e-mailactiviteiten, zodat klantenservicemedewerkers eenvoudig e-mailstromen kunnen opsporen, routeren en monitoren.

Achtergrondinformatie
Voor aanvullende informatie over eGain Mail Global, waaronder een lijst met functionaliteiten en discussies over wereldwijde klantenservicemodellen: ga naar www.eGain.com/mailglobal.

eGain Communications Corporation
eGain (Nasdaq: EGAN) is een wereldwijde aanbieder van e-Service-software. Vierentwintig van de vijftig grootste bedrijven ter wereld gebruiken eGain om hun call centers om te vormen tot interactiecentra met meerdere contactkanalen. De oplossingen van eGain verhogen meetbaar de operationele efficiëntie en klantloyaliteit, wat leidt tot een aanzienlijk rendement op investeringen. De software van eGain omvat hoogwaardige, schaalbare applicaties voor
e-mailmanagement, on line samenwerking, zelfservice en kennismanagement - met een effectieve integratie in traditionele call centers en klantinformatiesystemen. eGain is gevestigd in Utrecht, heeft haar hoofdkantoor in Californië (V.S.) en is actief in 18 landen. eGain heeft wereldwijd meer dan 750 klanten, waaronder AOL, Time Warner, Charles Schwab en Verizon. Voor meer informatie over de oplossingen van eGain om klanten te winnen en relaties te behouden: www.egain.com

Voor meer informatie:
Lammers van Toorenburg PR
Richard Verbeek / Julia Vonno
E-mail: (richard@lvtpr.nl) / (julia@lvtpr.nl)

eGain Communications Corporation
Jessica Ly / Michiel Wehmeijer
Tel: +44 (0) 1753 464710 / 030 29 82 208
E-mail: (jly@egain.com) / (mwehmeijer@egain.com)
www.egain.com