A-Kader tweespannen uitgebreid

A-Kader tweespannen uitgebreid

18/06/2001

Hengelo, 18 juni 2001
Op zondag 10 juni namen een aantal Nederlandse tweespanrijders deel aan een menwedstrijd in het Belgische Hoogstraten. De wedstrijd bestond uit een dressuurproef (proef 6) en een pittige vaardigheidsproef. Deze wedstrijd was door chef d'équipe Marie de Ronde ingepast in het wedstrijdschema voor de tweespannen vanwege het uitvallen van een groot aantal wedstrijden i.v.m. de MKZ crisis. Behalve Riny Rutjens, Gerard Leijten en Bennie Gosschalk kwamen ook o.a. Jacob Jan Kramer en Ton Vreugdenhil aan de start. Naar aanleiding van de daar geleverde prestaties heeft Marie in overleg met trainer Ijsbrand Chardon besloten het A-kader (Riny, Gerard, Bennie en Jacob Jan) uit te breiden met Ton Vreugdenhil. Ton maakte in 1999 deel uit van de Nederlandse équipe tijdens het WK in Kecskemét en behaalde daar de 12e plaats. Mieke van Tergouw heeft zich teruggetrokken uit de selectie, aangezien zij zich niet voldoende heeft kunnen voorbereiden vanwege de MKZ perikelen. Wie uiteindelijk naar het WK in Riesenbeck (16 t/m 19 augustus) mag afreizen zal na de Internationale Menwedstrijd in Beekbergen (20 t/m 22 juli) bekendgemaakt worden.