Océ stelt winstverwachting bij

Datum nieuwsfeit: 20-06-2001
Bron: OCE NV
OCE NV Océ stelt winstverwachting bij

Vooruitlopend op het kwartaalbericht dat op 5 juli a.s. zal verschijnen, deelt Océ mede dat de resultaten van het tweede kwartaal, gebaseerd op voorlopige cijfers, zijn achtergebleven bij de verwachtingen. De omzet in het tweede kwartaal bleef nagenoeg op het niveau van 2000. Ten gevolge van het teruglopende investeringsniveau viel met name de verkoop van machines uit het bestaande assortiment tegen. Dit heeft geleid tot een teruggang van de bezettingsgraad in de fabrieken en daarmee tot een lager dan verwachte winst over het tweede kwartaal.

De nieuwe producten zijn goed door de markt ontvangen en zullen naar verwachting een positieve invloed hebben op de resultaten in het tweede half jaar. De in de eerste twee kwartalen opgelopen achterstand van het resultaat zal echter niet meer kunnen worden ingelopen. Dientengevolge zal voor het gehele jaar het winstniveau van 2000 niet worden geëvenaard.
Gezien de aanhoudende onzekerheid over de verdere economische ontwik-kelingen onthoudt de Raad van Bestuur zich van het uitspreken van een winstverwachting over 2001.

Océ N.V.
20 juni 2001