Nieuwe CAO voor technische groothandel

Datum nieuwsfeit: 20-06-2001
Dienstenbond CNV

Nieuwe CAO voor technische groothandel:
blij dat we op nette manier zijn uitgekomen

Dit is een heel aardig resultaat. Zo noemt bestuurder Richard Leloux van de Dienstenbond CNV het vanmiddag bereikte principe-akkoord voor een nieuwe CAO technische groothandel.

Maar het belangrijkste vind ik überhaupt dat er weer sprake is van een branche-CAO. Ik ben blij dat we na alle conflicten van de afgelopen tijd er toch nog op een nette manier zijn uitgekomen. Leloux doelt op de vele actiebijeenkomsten en stakingen die dit jaar zijn georganiseerd, nadat het CAO-overleg stukliep.
In de nieuwe CAO zijn goede afspraken gemaakt over meer loon (3 % per
1 januari 2001, 1,25 % per 1 juli 2001, 2,75 % op 1 januari volgend jaar, 2 % op 1 juli 2002 en 2 % per 1 januari 2003) en over compensatie van een nieuwe dagspiegel met compensatie (één van de grote struikelblokken toen het CAO-overleg vastliep) voor medewerkers. Medewerkers in de CAO-scholen krijgen 3 % compensatie. De boven-CAO-schaligen kunnen rekenen op 2 %. Iedereen wordt voldoende gecompenseerd. Daar gaat het om, aldus Leloux.
Daarnaast wordt de kinderopvang verbeterd. Kortom, zegt Leloux, een resultaat waarmee ik bij de leden thuis kan komen. De nieuwe CAO loopt van 1 april 2000 tot 1 april 2003 en geldt voor ruim vijftigduizend medewerkers in technische groothandels.

Hoofddorp, 20 juni 2001