Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Provincie Limburg komt met eigen voorlichtingspots

Datum nieuwsfeit: 20-06-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Provincie Limburg
Zoek soortgelijke berichten
Provincie Limburg

PROVINCIE KOMT MET EIGEN VOORLICHTINGSSPOTS

Radio- en TV-campagne op Limburgse zenders

PROVINCIE KOMT MET EIGEN VOORLICHTINGSSPOTS

De Provincie Limburg start volgende week met een radio- en tv-campagne met (provinciale) overheidsinformatie. De campagne omvat dit jaar zeven radio- en televisiespots die op de regionale zender L1 TV dagelijks worden uitgezonden. De spots worden ook aangeboden aan lokale omroepen in Limburg. Het gaat om 'Postbus 51'-achtige videoclips en radio-spots op een breed maatschappelijk terrein. De Provincie koos voor eigen clips om het brede terrein waarop de Provincie actief is, duidelijk te profileren.

De clips willen op een ludieke manier de aandacht van de kijker of luisteraar richten op een bepaald maatschappelijk onderwerp. De spots worden afgesloten met een verwijzing naar de provinciale website (www.limburg.nl) waar bezoekers meer informatie kunnen vinden over de verschillende thema's die in de spots aan de orde komen. De campagne start met een clip die gemaakt werd om de interesse voor het museumbezoek aan de drie provinciale Limburgse musea te vergroten. Met de tweede spot wil de Provincie kijkers en luisteraars stimuleren om vrijwilligerswerk te gaan doen. De derde spot heeft als centraal thema het rijgedrag van jonge automobilisten. In de loop van dit jaar zullen nog diverse andere spots worden gemaakt met als onderwerpen onder meer recycling, stimulering fietsgebruik en Limburgse natuurgebieden.
Het is voor het eerst dat een Provincie in samenwerking met een regionale omroep een dergelijke campagne realiseert. L1 TV stelt voor deze provinciale overheidsinformatie zendtijd ter beschikking. "Wij willen de vele terreinen waarop de Provincie actief is op een eigentijdse manier laten zien," aldus gedeputeerde Odile Wolfs, die onder meer publiekscommunicatie in haar portefeuille heeft. De RTV-campagne werd ontwikkeld door videoproducent T36 in Maastricht. Het bureau werkte een formule uit rondom een aantal personages die in bepaalde situaties verzeild raken. Via de website van de Provincie Limburg kunnen die personen meer informatie krijgen of hun 'probleem' oplossen.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie