Uitreiking prijzen innovatie en duurzaamheid in Rotterdam

Datum nieuwsfeit: 21-06-2001
Bron: Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer
Hierbij ontvangt u één of meerdere berichten voor de categorie Milieu. PERS-UITNODIGING (20-6-2001)
Bij
deze bent u uitgenodigd voor de uitreiking van de prijzen voor Innovatie en Duurzaamheid, .het Ei van Columbus 2001. op donderdag 21 juni aanstaande om 13.30 uur in het Oude Luxortheater, Kruiskade 10 in Rotterdam.  De
winnaars zullen worden bekendgemaakt door directeur generaal Milieubeheer J. van der Vlist namens de ministers Hermans (OCenW) en Pronk (VROM).
 De
prijzen voor vier categorieen van bedrijven en instellingen (industriele bedrijven, dienstverlenende instellingen, kennisinstituten

en
onderwijsinstellingen) bestaan uit een bedrag van . 30.000,- en een object van kunstenaar Frank Richert. Tevens wordt bekend gemaakt welke inzending als winnaar door de 275 scholieren tellende jeugdjury is verkozen.

Deze
nationale milieuprijzen zijn bestemd voor de beste uitvinding of aanpak van een milieuprobleem. Naar aanleiding van de in totaal 240 inzendingen heeft een onafhankelijke jury van deskundigen uit overheid, bedrijfsleven, natuur- en milieuorganisaties 20 kanshebbers (zie bijlage) geselecteerd. De nieuwe prijzen voor Innovatie en Duurzaamheid, .het Ei van Columbus. zullen elke twee jaar worden uitgeschreven. Meer
informatieMeer
informatie over de milieuprijzen staat op de website; www.ei-van-columbus.nl