Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 21-06-2001

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 09.35 uur
Verkeers/alcoholcontrole

AMERSFOORT - Aan de Heiligenberg in Amersfoort is woensdag een algehele verkeerscontrole op bromfietsen gehouden. Er werden 10 overschrijdingen van de constructiesnelheid geconstateerd. Twee bestuurders droegen geen helm, twee reden onverzekerd en vier bestuurders beschikten niet over een certificaat.

Een bestuurder, een 45-jarige man uit Leusden bleek onder invloed te zijn. Onderzoek wees uit dat de man een alcoholpromillage van 2,45 te hebben. De man kreeg een rijverbod van dertien uur. Hij zal zich binnenkort voor de rechter moeten verantwoorden. De man bleek overigens niet in het bezit te zijn van een bromfietscertificaat. Ook daar heeft hij een bekeuring voor gekregen

Verkeerscontrole

LEUSDEN Aan de Groene Zoom is woensdagochtend een verkeerscontrole gehouden. Daarbij kregen 18 bestuurders een bekeuring voor het overschrijden van de maximum snelheid. Andere bekeuringen werden uitgeschreven voor het niet dragen van de autogordel (1) en het niet tonen van een rijbewijs (1).

Afgevallen lading

AMERSFOORT Een afgevallen lading heeft woensdagavond rond kwart over tien op de A28 richting Utrecht voor een forse ravage gezorgd. Een vrachtauto was een laaddeur verloren waar het achteropkomend verkeer overheen gereden is. Een tiental autos raakte daardoor beschadigd. De rechterrijstrook is enige tijd afgesloten geweest.