Politiebericht Limburg-Zuid: Heerlen

Datum nieuwsfeit: 21-06-2001

Politiebericht Limburg-Zuid: Maastricht 21-06-2001 Persberichten district Heerlen (RKey; 14.30 u) Donderdag, 21 jun 2001

District Heerlen

Heerlen; bekeurd
De politie heeft afgelopen woensdagmorgen (van 10.30 tot 12.00 uur) bij een verkeerscontrole op de Imstenraderweg totaal 10 voertuigbestuurders bekeurd. De geconstateerde overtredingen varieerden van het niet dragen van de autogordel, versleten band tot het niet bij zich hebben van de vereiste voertuigpapieren.

Heerlen; winkeldievegge
Personeel van een schoenenwinkel aan de Geleenstraat in Heerlen betrapte afgelopen woensdagmiddag een 32-jarige vrouw uit Eygelshoven bij diefstal van schoenen. De gewaarschuwde politie heeft de verdachte aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. De gestolen schoenen werden inbeslaggenomen en teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar/schoenenwinkel. Nader onderzoek wees uit dat de verdachte in een andere winkel ook nog potloden en haarstukjes had gestolen. De politie maakt proces-verbaal op tegen de verdachte en in het kader van een snelrechtprocedure kreeg ze meteen een dagvaarding mee om binnenkort voor de rechter te verschijnen.

Heerlen; verdovende middelen
De politie betrapte afgelopen woensdagmiddag op de Putgraaf in Heerlen een 23-jarige man uit Rotterdam en een 17-jarige jongevrouw zonder vaste woon of verblijfplaats bij handel in verdovende middelen. Beide verdachten werden aangehouden en overgebracht naar het politiebureau waar ze werden ingesloten. Nader onderzoek wees uit dat de verdachten zon vijftig gram verdovende middelen (vermoedelijk heroine en cocaine) bij zich hadden welke inbeslaggenomen werden. Daarnaast heeft de politie ook nog ongeveer tweeduizend gulden in binnen en buitenlandse valuta inbeslaggenomen welke de verdachten bij zich hadden. De politie stelt een nader onderzoek in.
Diezelfde middag heeft de politie ook op de Geleenstraat een 27-jarige man zonder vaste woon of verblijfplaats aangehouden op verdenking van handel in verdovende middelen. Die probeerde zich aan zijn aanhouding te onttrekken en rende er vandoor. De politie wist dit te beletten (waarbij verdachte ten val kwam en daardoor lichte verwondingen opliep aan ondermeer zn gezicht) en vatte de verdachte in zijn kraag. Bleek dat hij totaal bijna veertig bolletjes heroine en cocaine bij zich had. Die werden samen met het geld dat hij bij zich had (totaal ruim duizend gulden) inbeslaggenomen. De verdachte werd overgebracht naar het politiebureau en de politie maakt proces-verbaal tegen hem op. Ook op de Apollolaan hield de politie diezelfde woensdag middag een man aan die zij verdenkt van handel in verdovende middelen. De verdachte, een 20-jarige man uit Hoensbroek werd voor nader onderzoek overgebracht naar het politiebureau. Bleek dat hij een klein beetje verdovende middelen (ongeveer een halve gram heroine en cocaine) bij zich had. Die werden samen met het geld dat hij bij zich had, ruim driehonderdzestig gulden inbeslaagenomen. De politie stelt een nader onderzoek in.

Heerlen; rijbewijs ingevorderd
Bij controle afgelopen nacht, woensdag op donderdagnacht op de Abel Tasmanstraat in Heerlen van een 43-jarige automobilist uit Heerlen kreeg de politie aanwijzingen dat de Heerlenaar onder invloed zijn auto had bestuurd. De verdachte werd voor nader onderzoek aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Hij weigerde echter iedere medewerking aan een onderzoek ter vaststelling van het precieze alcoholgehalte in zijn bloed. De politie vorderde het rijbewijs in van de verdachte en maakt proces-verbaal tegen hem op.

Heerlen; taxichauffeur bestolen
Een 65-jarige taxichauffeur uit Kerkrade heeft bij de politie aangifte gedaan van diefstal van zijn beurs en gsm. Toen de taxichauffeur afgelopen woensdagavond omstreeks middernacht op de Terhoevenderweg in Heerlen was gestopt om enkele jongeren/klanten te laten uitstappen, gristen twee jongeren, twee onbekende jongemannen die nog verder moesten en alvast voor de rit wilden betalen, plotseling de beurs (met ruim honderd gulden) uit de handen van de taxichauffeur en de ander griste de gsm uit de auto. Met de buit stapten ook deze twee snel uit en gingen er vandoor. De politie stelt een onderzoek in.

Hoensbroek; overlopen
Bewoners van een woning aan de Verlengde Klinkertstraat in Hoensbroek die afgelopen woensdagavond omstreeks middernacht onraad bespeurden in de woning (wakker werden) en poolshoogte gingen nemen, ontdekten een inbreker in de woning. Die koos omdat hij zich ontdekt wist meteen het hazenpad. Het is nog niet duidelijk of er iets is gestolen, dat wordt nog nagekeken.

Brunssum; hennepplanten
Bij een controle afgelopen woensdagmorgen in een woning aan de Haafheidestraat in Brunssum trof de politie in de kelder totaal zon 85 hennepplanten en ongeveer 600 gram geoogste hennep aan. De politie die aanwijzingen had dat in de woning hennepplanten werden gekweekt, ging die woensdagmorgen dan ook controleren. Alle hennepplanten en de hennepoogst werden samen met de groeilampen (6), ventilatoren (4), eenber egeningsinstallatie en transformatoren inbeslaggenomen. Omdat de politie aanwijzingen had dat mogelijk met de electriciteit was geknoeid, werd Essent ingeschakeld. De politie stelt verder onderzoek in en maakt proces-verbaal op tegen de bewoner.