Extratainment CEO Curt Roth spreekt op Telecommarket Europe

Datum nieuwsfeit: 21-06-2001

Rotterdam, 23 mei 2001

EXTRATAINMENT CEO CURT ROTH SPREEKT OP TELECOMMARKET EUROPE

ExtraTainment CEO Curt Roth spreekt op het zevende Internationale Telecommarket Europe congres op donderdag 21 juni 2001 in het Maritim Hotel in Bonn, Duitsland.

Roth spreekt om 16.30 uur op de derde dag van het congres, dat als thema's heeft "Mobile Services en Mobile Entertainment". Zijn presentatie is getiteld "Animated cartoons for mobile networks using narrow bandwidth".

Het zevende Internationale Telecommarket Europe congres richt zich op de marktontwikkeling en mogelijkheden tot het genereren van inkomsten. Het congres vindt plaats van dinsdag 19 tot en met donderdag 21 juni 2001 in het Maritim Hotel in Bonn, Duitsland. Naast ExtraTainment spreken onder andere Nokia Networks, Ericsson, Lucent Technologies en Nortel Networks. Het congres wordt georganiseerd door EuroForum Duitsland. Voor meer informatie, zie: www.handelsblatt.com/veranstaltungen.

ExtraTainment is genomineerd voor de BAFTA (British Academy of Film and Television Arts) Interactive Entertainment Award. Het is de winnaar van de Cool Site of the Month Award en is genomineerd voor de Cool Site of the Year Award. ExtraTainment wordt wereldwijd gezien als één van de toonaangevende bedrijven op het gebied van creëren en leveren van mobiele multimedia content.

ExtraTainment biedt streaming, narrow bandwidth entertainment content zoals cartoons, animaties en games voor de mobiele markt via SMS, WAP, 3G (UMTS; Universal Mobile Telecommunications System), Pocket PC's en Internet. Dankzij de narrow bandwidth multimedia content van ExtraTainment kunnen mobiele netwerken nu al multimedia content aanbieden over het huidige netwerk zonder de aanwezigheid van een broadband infrastructuur zoals 3G. De cartoons van ExtraTainment kunnen bekeken worden via lage- en medium snelheid GSM en GPRS netwerken, waardoor men een 3G ervaring krijgt over een 2G netwerk. De content is voor een jong publiek, is niet gebonden aan taal en cultuur en leent zich daardoor bij uitstek voor de internationale markt. ExtraTainment levert ook content gericht voor de locale markt in Europa, Azië en Australië.

Meer informatie over ExtraTainment is te vinden: Internet corporate www.extratainment.com Internet entertainment www.extratainment.com/cartoonmayhem.html WAP phones www.waptoons.com Pocket PC's www.pockettainment.com

Noot aan de redactie:

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Mijke Niks, manager public relations, via telefoonnummer 010 4390200, fax 010 4390210 of e-mail (mijke.niks@extratainment.com).

Voor beeldmateriaal en downloads van ExtraTainment cartoons, logos en banners kunt u terecht op: www.extratainment.com/media_press.htm