Vilenzo neemt damesbonnetterie Hevado Fashion over

Vilenzo International NV

VILENZO NEEMT DAMESBONNETTERIE
HEVADO FASHION OVER

Het modeconcern Vilenzo International N.V. heeft overeenstemming bereikt inzake de overname van het gehele geplaatste aandelenkapitaal van de in Echteld gevestigde groothandel Hevado Fashion B.V.

Hevado Fashion is in haar 15 jarig bestaan uitgegroeid tot n van de toonaangevende damesbonnetterie leveranciers van Nederland. De producten van Hevado worden verkocht onder de merknamen UNDICI (dames vanaf 35 jaar) en Found IT (dames tussen de 25 en 35 jaar). Naar verwachting zal Hevado Fashion in het boekjaar 2001 een netto omzet realiseren van circa NLG 7 miljoen. De huidige directeur Henk van Doorn heeft zich voor tenminste vijf jaren gecommitteerd verbonden te blijven aan de vennootschap.

Vilenzo verwacht middels deze overname, die vanaf 1 januari 2001 zal worden geconsolideerd, haar positie in de Nederlandse damesmodemarkt te versterken. Tevens wordt hiermee het productassortiment verbreed met vlakbrei producten en de clintenkring uitgebreid. Hierbij gaat het met name om individuele detaillisten en kleinere winkelketens. De overnamesom bestaat uit een betaling in contanten en een uitgifte van naar verwachting 30.000 gewone aandelen met een nominale waarde van 0,48 en met een lock-up periode van 3 jaar.

MISSION STATEMENT

Vilenzo International wil uitgroeien tot n van de meest vooraanstaande Europese modeconcerns. Vilenzo doet dit door haar kerncompetenties, het ontwikkelen, onderhouden en uitbouwen van modemerken, vergaand te internationaliseren. Daarbij zullen autonome groei, acquisities en synergie effecten uiteindelijk leiden tot een belangrijke groei van de winst per aandeel.

Tilburg, 21 juni 2001
VILENZO INTERNATIONAL N.V.