Nieuwe Algemeen Directeur Transport en Logistiek Nederland

Zoetermeer, 21 juni 2001

Aan de sociaal-economische redactie

Dick Werter (45) nieuwe Algemeen Directeur van Transport en Logistiek Nederland

Het Hoofdbestuur van Transport en Logistiek Nederland heeft op woensdag 20 juni de heer T.J. (Dick) Werter MBA benoemd tot Algemeen Directeur. Werter was sinds 1 februari al waarnemend Algemeen Directeur.

Werter begon twaalf jaar geleden bij Transport en Logistiek Nederland en heeft diverse functies bekleed. Zo was hij van 1998 tot 2001 Adjunct Directeur Ledenservice. Daarvoor gaf hij onder meer als regiomanager leiding aan het regiokantoor in Rotterdam. Deze functie combineerde hij met de functie van secretaris van de deelmarkt Maritieme Containervervoerders, die later tezamen met de VZV (Verenigde Zeecontainervervoerders) opging in de Alliantie Zeecontainervervoerders.

Dick Werter zal zich in zijn nieuwe functie met name richten op verdere uitbreiding en versterking van de dienstverlening aan de 7000 leden van Transport en Logistiek Nederland. "Op dit moment maakt onze bedrijfstak moeilijke tijden door. Juist dan is goed ondernemerschap van groot belang. Transport en Logistiek Nederland zie ik daarbij als essentiële schakel. Wij kunnen individueel advies en ondersteuning bieden. Daar kunnen transporteurs hun voordeel mee doen."

Werter is getrouwd en heeft twee kinderen. Hij woont in Rijnsburg.

Voor nadere informatie kunt u bellen met Clarisse Buma, woordvoerder Transport en Logistiek Nederland, 079-3636115. Persfoto op aanvraag beschikbaar.