CAO Pink Roccade op het nippertje aanvaard

Datum nieuwsfeit: 22-06-2001

FNV BONDGENOTEN

CAO Pink Roccade op het nippertje aanvaard

De nieuwe 2 jarige CAO PinkRoccade is op het nippertje door de leden van FNV Bondgenoten aanvaard. Bij de andere bonden is hetzelfde het geval. Alhoewel de CAO uitgaat van een loonsverhoging van minimaal 4 % voor een werknemer die normaal/goed binnen zijn schaalfunctie functioneert, zijn de leden van mening dat de rest van de overeenkomst kwalitatief te weinig inhoud heeft. Zo hadden de leden graag betere afspraken over bijvoorbeeld ouderenbeleid en kinderopvang in de CAO gezien.
FNV Bondgenoten-bestuurder Jan Paul Veenhuizen: ' De concerndirectie van PinkRoccade is ten onrechte van mening dat de CAO goed genoeg is. Het is zeker geen slechte CAO, maar Pink Roccade begint zijn voorsprong in de ICT-sector op het gebied van goede CAO's zo langzamerhand kwijt te raken. En dat is jammer.' De CAO, die loopt van 1 april 2001 tot 1 april 2003, was neutraal aan de leden voorgelegd.
Bij Pink Roccade werken circa 7700 mensen.

Meer informatie:
Jan Paul Veenhuizen, onderhandelaar, 030-2637183, 06-22973933