CDA oneens met vertraging schadevergoeding MKZ-slachtoffers

Datum nieuwsfeit: 22-06-2001
Bron: CDA

Vertraging schadevergoeding voor door MKZ getroffen boeren onaanvaardbaar

Boeren die door de MKZ-crisis zijn getroffen krijgen de schadevergoeding voor de geruimde dieren vier weken later dan beloofd was. Het CDA vindt dit absoluut onaanvaardbaar. Veel boeren staan met de rug tegen de muur. De getroffen bedrijven hebben, na alle ellende en ruimingen van de afgelopen maanden, recht op een snelle vergoeding. Immers, alleen dan kunnen ze verder. Desnoods schiet de overheid het bedrag eerst voor en worden achteraf de precieze kosten verrekend.

Minister Brinkhorst arrogant, Atsma dient motie in Tweede Kamerlid Joop Atsma: "De minister reageerde buitengewoon arrogant en beriep zich op administratieve problemen. Hij negeerde een ruime Kamermeerderheid. Wederom gaf hij daarmee aan geen oog te hebben voor de menselijke factor in het agrarische bedrijf. Het CDA accepteert dit niet en dient een motie in waardoor de minister gedwongen wordt de zaak snel te regelen.

Woordvoerder: Joop Atsma 070-318262