Zomervoorstelling met klezmermuziek in Dorpshuis Erichem

Datum nieuwsfeit: 23-06-2001

Juni 2001

Klezmermuziek met tsibeles
zaterdag 23 juni 2001 - 21.00 uur !!!
Erichem (gemeente Buren Gld)

Een speciale zomervoorstelling met klezmermuziek kunt u bezoeken op zaterdag 23 juni om 21.00 uur in het Dorpshuis te Erichem.

U kunt genieten van een bijzondere muziektheaterproduktie: klezmermuziek in combinatie met uien ..... gespeeld en bereid door Betuwse musici. Gezien het bijzondere karakter van de voorstelling is slechts een beperkt aantal kaarten beschikbaar. De aanvangstijd is aangepast, namelijk 21.00 uur.

Tsibeles is de titel van de nieuwe muziektheaterproduktie van het duo A Libe dat voor deze gelegenheid is uitgebreid tot kwartet A Libe un Fraynt. Tsibeles is jiddisj en betekent uien. Jiddisje gebruiken en tradities vormen de basis voor de voorstelling: humor, ontroering en verrassing. Jiddisje liederen en (literaire) anekdotes worden afgewisseld met sketches en instrumentale muziek. Tsibeles prikkelt al uw zintuigen .......

Voor u zullen optreden Paul Custers (zang/spel), Betty Visser (accordeon), Jan Jaap Spaargaren (klarinet/saxofoon) en Mathijs van der Heide (spel/zang/gitaar). De voorstelling is in november 2000 in première gegaan tijdens het Internationaal Joods Muziek-festival in Amsterdam. Tsibeles duurt ongeveer anderhalf uur (zonder pauze) en aan het eind van de voorstelling wordt u getrakteerd op een originele Jiddisje verrassing.

Voorafgaand aan en na afloop van de voorstelling is koffie en thee verkrijgbaar in het Dorpshuis. Het Dorpshuis is open vanaf 20.30 uur. Het ligt in het centrum van Erichem (Erichemseweg 30), 2 km ten zuidoosten van het stadje Buren. Kaarten zijn verkrijgbaar bij het VVV Buren, Herenstraat 18 in Buren. (telefoon 0344 - 57 19 22) De toegangsprijs voor deze speciale zomervoorstelling is f 20,- en f 15,- voor CJP/Pas65.

Deze muziektheatervoorstelling met klezmermuziek wordt georganiseerd door de Stichting Muziek in Buren.

Wij verzoeken u vriendelijk bovenstaand persbericht op te nemen Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de stichting Muziek in Buren / Marceline Loudon 0344 - 57 27 53.Een (digitale) foto is beschikbaar.

STICHTING MUZIEK IN BUREN
RODEHELDENSTRAAT 24 - 4116 BB BUREN