XO Communications en Akamai sluiten overeenkomst

Datum nieuwsfeit: 25-06-2001

XO COMMUNICATIONS EN AKAMAI SLUITEN STRATEGISCHE OVEREENKOMST

Almere, 25 juni 2001 - XO Communications B.V., leverancier van breedbandverbindingen voor de zakelijke markt, en Content Delivery Service Provider Akamai hebben een strategische samenwerkingsovereenkomst getekend. De overeenkomst is gericht op prestatieverbetering van websites van Akamai-klanten.

Onderdeel van de overeenkomst is, dat XO Akamai zal voorzien van interconnectiebandbreedte met snelheden van 155 megabits per seconde en van 622 megabits per seconde. Daarnaast zorgt XO voor co-locatieruimte in haar datacentra, waaronder het centrum in Schiphol-Rijk, voor het inzetten van extra Akamai-servers. De diensten van XO op het gebied van bandbreedte en co-locatie verbreden de reikwijdte van Akamai en voorzien gebruikers van snelle toegang tot webcontent en -applicaties die aangeboden worden op het wereldwijde gedistribueerde netwerk van Akamai.

Volgens Chris Turner, Vice-President Worldwide Channel Distribution bij Akamai, ligt het belang van de overeenkomst voor Akamai in het grote bereik van het XO-netwerk en de brede klantenkring van XO. "Met de toenemende vraag naar oplossingen voor content delivery stellen service providers als XO - met haar robuuste glasvezelnetwerk en hoogwaardige datacenterfaciliteiten - ons in staat om nieuwe markten aan te boren en de reikwijdte van onze diensten te verbreden."

Akamai is een van de grootste Content Delivery Service Providers ter wereld, met bijna 10.000 servers in 56 landen. Het bedrijf helpt klanten bij het Het intelligente platform van Akamai voorziet in het efficient distribueren van content, streaming media en applicaties. Akamai is wereldwijd actief voor meer dan 1.400 bedrijven.

XO Communciations
XO Communications B.V. in Almere is leverancier van communicatieoplossingen voor data op basis van breedbandtechnologie. Het bedrijf maakt deel uit van het Amerikaanse beursgenoteerde bedrijf XO Communications, Inc. Het producten-portfolio van XO Communications bestaat uit DSL-oplossingen, leased lines, Web-hosting, Co-located Server Hosting, Virtual Private Networks en infrastructuuroplossingen voor de opkomende markt van Application Service Providers.

Voor meer informatie:

Erik van Laar